OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med placering i Lunds domkyrkoförsamling. Tillsammans med domkyrkokaplanen ska du driva och utveckla det administrativa stödet.
Domkyrkoförsamlingen är en av Lunds pastorats sju församlingar. Arbetslaget runt Domkyrkan består av cirka 25 medarbetare. Domkyrkan präglas av ett rikt gudstjänstliv. Vi samarbetar med många samhällsaktörer. Konst och kultur ingår i profilen. På det pedagogiska området har vi utvecklat skolprogram för alla nivåer. Som stiftskyrka är Domkyrkan också platsen för möten på stifts- och nationell nivå. Stiftets pilgrimsarbete är knutet till Domkyrkan. Med katedralen som centrum vill vi skapa sammanhang för gudstjänst, lärande och gästfria möten och göra kyrkans närvaro synlig i staden.
Läs mer på www.svenskakyrkan.se/lund/
www.lundsdomkyrka.se
Administratör i Lunds domkyrkoförsamling
Arbetsuppgifter
• Vara administrationens ansikte. Fungera som kontaktperson externt och internt. Informera, ta fram underlag och slussa personer vidare i organisationen.
• Driva delar av budgetprocessen. Utveckla rutiner och bidra i arbetet med återkommande uppgifter under året som lönerevision, medarbetarsamtal och olika former av rapportering.
• Ta fram handlingsplaner och anvisningar som underlättar det dagliga arbetet. Löpande utveckla rutiner, scheman, register och kontorsservice.
• Ansvara för och samordna bokningar som rör gudstjänster, konserter, caféverksamhet och konferenser.
• Fungera som sekreterare i olika grupper. Utforma kallelser, minnesanteckningar, mejl, brev och intyg. Göra beställningar och ansvara för kontorsutrustningens status.
• Vara ett stöd åt kommunikatören med vissa enklare uppgifter.
Kvalifikationer
• Kunna förmedla allsidig service. Äga förmåga till genuint personligt bemötande.
• Ha blick för både helhet och detaljer. Föra principiella resonemang, som leder till fungerande lösningar på övergripande såväl som detaljerad nivå.
• Kunna arbeta med flera uppgifter samtidigt, hålla ett högt tempo och prioritera i stunden. Men, framför allt hålla ut – fortsätta och nå resultat.
• Vara flexibel, ta egna initiativ samt visa hänsyn och lojalitet.
• Skriva utmärkt svenska (bifoga gärna arbetsprov som till exempel protokoll, minnesanteckningar och fri text).
• Behärska engelska i både tal och skrift.
• Behärska Officepaketet.
• Vara medlem i Svenska kyrkan och dela kyrkans värderingar.
Meriterande
• Erfarenhet av administrativt arbete.
• Grundläggande kunskaper i Indesign och erfarenhet av enklare trycksaksproduktion.
• Erfarenhet av att publicera och uppdatera information på hemsidor och intranät.
• Erfarenhet och intresse av SoMe.
• Erfarenhet av Microsoft 365.
• Erfarenhet av Aveny.
Varaktighet/Arbetstid
Heltid
Vikariat 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Lön
Månadslön
Kontaktpersoner på detta företaget
Elna Hansson, HR On Demand
0761-801004
Görel Rhenstam, PA-chef
0706-029372
Johan Norrfjärd, HR Konsult
0761-801005
Nils Bertil Hansson, Kanslichef
046-358701
Nils Bertil Hansson, Kanslichef
046-35 87 01
Helene Hultman Flygare
046-13 93 03
Ingegerd Slätteby, Sjukhuspräst
046-35 88 08
Maria Norén Faro, HR Specialist
046-358704
Ulf Kullenbok, Ekonomichef
046- 35 87 06
Lena Sjöstrand, Domkyrkokaplan
046-35 88 81