OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 117 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 117 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar ca 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/nämnder i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Lunds kommun söker upphandlare till den centrala upphandlingsenheten.
Upphandlingsenheten i Lunds kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiförvaltningen och består idag av 10 medarbetare. Upphandlingsenhetens viktigaste uppgift är att organisera och utveckla upphandlingsverksamheten samt att genomföra kommunövergripande upphandlingar. Andra viktiga områden är service, råd, stöd och utbildning till verksamheterna i upphandlingsfrågor. Upphandlings- och inköpsverksamheten i Lund är för närvarande i ett spännande skede där upphandlingsenheten bidrar i ett arbete för en effektivare inköpsorganisation.
Kommunens upphandlingsenhet samverkar i upphandlingar med ett antal kommuner och andra upphandlande myndigheter där Lunds kommun ansvarar för, genomför och administrerar gemensamma upphandlingar i samverkan.
Med anledning av att en av våra medarbetare går vidare till nytt uppdrag söker vi en upphandlare.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter blir att som i rollen som upphandlare självständigt leda och genomföra upphandlingar, ansvara för ett antal avtalsområden, upprätta avtal samt genomföra avtalsuppföljningar. Arbetet innehåller, bland mycket annat, även bistånd med rådgivning i upphandlingsfrågor, svara på avtalsrelaterade frågor m.m.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, gärna inom ekonomi, inköp och logistik. Du bör ha god erfarenhet av LOU och av offentlig upphandling.
Erfarenhet från inköpsarbete inom det privata näringslivet är meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel är önskvärt.
Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Du gillar ett högt arbetstempo och är stresstålig.
Du har ett utpräglat intresse för den ”goda affären” och för goda affärsrelationer.
Du är serviceinriktad, lyhörd och med hög integritet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Petrusson, upphandlingschef Lunds kommu
046-35 50 64
Charlotta Waern, personalchef LKF
046-35 85 35
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Magdalena Titze, budgetchef
046-35 50 27
Sophie Stakston, Wise Professionals
0765-454027
Rekryteringskonsult, Meritmind Sofia Herrström
Ekonomidirektör Henrik Weimarsson
046-35 50 28
Upphandlingschef Lunds kommun Birgitta Petrusson
046-359 50 64