OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning:
Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år. Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen. Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet.
Säkerhetsstabens uppdrag är att samordna, stödja, styra och kontrollera alla aspekter av säkerhet inom myndigheten, dvs informationssäkerhet, personsäkerhet, fysisk säkerhet samt även krisledning. Detta medför strategiska och taktiska uppgifter i nära samarbete med verksamheten. Det operativa ansvaret för säkerheten i myndigheten följer det ordinarie verksamhetsansvaret, dvs varje chef och medarbetare ansvarar för säkerheten inom sitt normala ansvarsområde. Säkerhetsstaben består av fem personer.
Arbetsuppgifter:
Huvuduppgiften är översyn och etablering av rutiner och arbetsformer för systematiskt och samordnat brandskyddsarbete för myndighetens nio kontor. Inkluderar framtagning av dokumentation. Arbetet bedrivs i nära samarbete med säkerhetsspecialist på säkerhetsstaben samt lokalansvariga. Enstaka resor till kontoren kan eventuellt förekomma.
Andra arbetsuppgifter är registervård för manuella register som säkerhetsstaben hanterar (t ex behörighetsblanketter).
Utifrån praktikantens kompetens och i mån av tid kan ytterligare uppgifter förekomma.
Kvalifikationer:
Lägst gymnasium.
Mycket god kännedom om, och praktisk erfarenhet av, systematiskt brandskyddsarbete.
Annan erfarenhet av arbete med säkerhetsfrågor är önskvärt.
Höga krav på att kunna uttrycka sig väl i tal och framför allt skrift.
Höga krav på ordning och reda och att leverera kvalitet i utfört arbete.
Tjänsten placeras i säkerhetsklass 3 vilket medför krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning inklusive registerkontroll.