LYFT Kommerskollegium

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning:
Kommerskollegium är den myndighet i Sverige som ansvarar för frågor om utrikeshandel och handelspolitik. Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och Världshandelsorganisationen WTO.
Kommerskollegiums främsta uppgift är att på olika sätt förbättra möjligheterna för internationell handel. Vi ska verka för frihandel och klara spelregler för utrikeshandel.

Arbetsuppgifter:
Delta i allt förekommande arbete på administrativa enheten, bla. genom att ge adminstrativt stöd och service i den löpande verksamheten inom enhetens arbetsområde.
Vara sekr. åt den administrativa chefen.
Vara back-up till myndighetens registrator/arkivarie och även kunna delta i arbetet inom ekonomi- o personalfunktionerna
Samarbeta med de övriga assistenter i myndigheten

Utbildning/Erfarenhet:
Treårigt gymnasium och någon tidigare erfarenhet från adm. arbete, gärna från offentlig verksamhet. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt mkt god datorvana.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingrid Lindeberg
08-690 48 66
Robert Leijon (SACO)
08-690 48 00
Philip Levin (ST)
08-690 48 00
Chef för administrativa enheten Liselotte Andersson
08-690 48 55
Christopher Wingård (SACO)
08-690 48 00
Sonny Ericsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Karin Eckerdal
08-690 49 35
Kristina Olofsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Henrik Isakson
08-690 49 07
Enhetschef Agnès Courades Allebeck
08-690 48 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommerskollegium
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 april 2010
  • Ansök senast: 30 april 2010

Besöksadress

Drottninggatan 89 11386 Stockholm
None

Postadress

Box 6803
Stockholm, 11386

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024