LYFT Kommerskollegium

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning:
Kommerskollegium är den myndighet i Sverige som ansvarar för frågor om utrikeshandel och handelspolitik. Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och Världshandelsorganisationen WTO.
Kommerskollegiums främsta uppgift är att på olika sätt förbättra möjligheterna för internationell handel. Vi ska verka för frihandel och klara spelregler för utrikeshandel.

Arbetsuppgifter:
Delta i allt förekommande arbete på administrativa enheten, bla. genom att ge adminstrativt stöd och service i den löpande verksamheten inom enhetens arbetsområde.
Vara sekr. åt den administrativa chefen.
Vara back-up till myndighetens registrator/arkivarie och även kunna delta i arbetet inom ekonomi- o personalfunktionerna
Samarbeta med de övriga assistenter i myndigheten

Utbildning/Erfarenhet:
Treårigt gymnasium och någon tidigare erfarenhet från adm. arbete, gärna från offentlig verksamhet. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt mkt god datorvana.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingrid Lindeberg
08-690 48 66
Robert Leijon (SACO)
08-690 48 00
Philip Levin (ST)
08-690 48 00
Chef för administrativa enheten Liselotte Andersson
08-690 48 55
Christopher Wingård (SACO)
08-690 48 00
Sonny Ericsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Karin Eckerdal
08-690 49 35
Kristina Olofsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Henrik Isakson
08-690 49 07
Enhetschef Agnès Courades Allebeck
08-690 48 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommerskollegium
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 april 2010
  • Ansök senast: 30 april 2010

Besöksadress

Drottninggatan 89 11386 Stockholm
None

Postadress

Box 6803
Stockholm, 11386

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024