OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund
Södersjukhuset betalade 2009 2.7 Mkr till landstingets vårdgarantikansli för vård hos andra vårdgivare av patienter som väntat utöver vårdgarantin på SÖS.
Trots tydliga målsättningar och en rad speciella insatser och hade vi 31 mars 2010 fortfarande 1 280 patienter som väntat utöver vårdgarantitiden på läkarbesök och 658 på operation. Om dessa patienter söker och får hjälp genom vårdgarantikansliet så åsamkar det SÖS en kostnad på i storleksordningen 20 Mkr.
Arbetsuppgifter
Daglig kontakt med Vårdgarantikansliet för att fånga upp patienter som sökt sig dit p g a för lång väntan på vård på SÖS. (Vårdgarantikansliet är mycket positiva till att få en sådan kontaktperson.)
I samverkan med vårdplanerare på SÖS (fr a inom handkirurgi, ortopedi, kirurgi och gynekologi) ordna plats för alla/de flesta patienter som hört av sig till vårdgarantikansliet.
Följa upp att vi både lämnar ifrån oss och tar emot patienter i enlighet med HSN-förvaltningens tilläggsbeställningar "Pusslet".
Ha en samlad bild av och god kontakt med privata vårdgivare som är möjliga mottagare av remisser som kan vidarebefordras från SÖS.
Inventera behov av och möjligheter till underleverantörer.
Kommunicera med "Öppenvårdsprojektet" som strävar mot effektivare mottagnings-arbete på SÖS.
Dokumentera och värdera effekter av det egna arbetet.
Ge idéer till förbättrad uppföljning av tillgängligheten på SÖS.
Delta i innovationsarbetet för bättre tillgänglighet på SÖS.
Rapportera till SÖS produktionsstyrningsgrupp "Forum".
Kvalifikationer
God förmåga till att knyta kontakter och samarbeta.
God förmåga att göra sig förstådd både i tal och i skrift.
Ordningsam.
Närvaro.
Vårderfarenhet är en tillgång, men inte ett krav.
Högskoleutbildning är också en tillgång, men inte ett krav.