LYFTET- Informatör

Arbetsbeskrivning

Lyftplats!

BESKRIVNING AV AVDELNINGEN
Kommunikationsavdelningen har övergripande ansvar för Socialstyrelsens interna och externa kommunikation. Avdelningen har också ansvaret för webbplats, intranät, profilfrågor och för kriskommunikation. Här finns även presstjänsten och upplysningstjänsten. Kommunikationsavdelningen har tre enheter: Digitala medier, Presstjänst och Övergripande kommunikation.


BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER

Vi behöver hjälp med att föra över webbpublicerade dokument från vår tidigare webbmiljö till vår nya webbplats. Arbetet innebär att man ska kunna skapa webbsidor i MOSS som är vårt publiceringsverktyg för webbplatsen. I arbetet kan också ingå att märka upp webbsidor med metadata så att de blir sökbara. Vi skulle också ha användning för någon som kan hjälpa till med vår digitala bildhantering.

I kombination med detta skulle vi också ha användning för en praktikant som är delaktig i producerandet av informationsmaterial. I detta ingår att vara delaktig i arbetet med att planera upplägg, ta kontakt med berörda, skriva och förankra texter. I nästa läge behöver praktikanten ha kontakt med vår produktionsledare för att få hjälp med formgivning, tryckning m.m. Observera att all formgivning görs av externa konsulter, detta ingår inte som en uppgift för praktikanten.


UTBILDNINGSBAKGRUND

Krav:
Informatörsutbildning/webbredaktörsutbildning från högskola/motsvarande


Meriterande:
Eventuella kompletterande utbildningar inom informationsområdet. Webbpublicering.


ARBETSLIVSERFARENHET:

Krav:
Webberfarenhet och gärna arbete med CMS-verktyg. Kunskap om webbpublicering.

Datorvana från PC-miljö. Vi arbetar med Microsofts olika program för att ta fram material och i vårt samarbete med övriga inom myndigheten. Dvs Word, Powerpoint, Outlook.

Erfarenhet av att skriva informationstexter - styrks med arbetsprover/motsvarande. Behärska svenska i tal och skrift. Kunna planera sitt arbete och att ta de kontakter som behövs för att arbetet ska genomföras.


Meriterande:
Erfarenhet från informationsavdelning - gärna inom offentlig verksamhet. Digital bildhantering. Kunskap om HTML.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 29 mars 2010
  • Ansök senast: 15 maj 2010

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024