OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lyft
Lyft riktar sig bland annat till dig som är arbetslös, även du som deltar i jobb- och utvecklingsgarantin kan ta del av Lyft.
Vad är syftet med Lyft?
Syftet med Lyft är att stärka dina möjligheter att få ett arbete, du kan få Lyft på en arbetsplats för att upprätthålla kontakten med arbetslivet.
Vad innebär det här för dig som är arbetssökande?
Vi på Arbetsförmedlingen kan erbjuda dig Lyft hos offentliga arbetsgivare, bolag som ägs av dessa eller ideella organisationer. Lyft ska normalt ske på heltid och pågå i högst tre månader, för dig som är med i jobb- och utvecklingsgarantin kan aktiviteten pågå upp till sex månader. Under tiden i Lyft ska dina jobbsökaraktiviteter täcka 25 procent av tiden och du ska redovisa dessa aktiviteter.
Ersättning och försäkringsskydd
Under tiden i Lyft får du aktivitetsstöd som betalas ut av Försäkringskassan. Är du berättigad till ersättning från arbetslöshetskassa får du aktivitetsstöd motsvarande kassaersättningen, dock lägst 320 kronor per dag. Om du inte uppfyller villkoren för ersättning från arbetslöshetskassa får du aktivitetsstöd med 223 kronor per dag.
Det krävs goda skäl för att tacka nej till ett erbjudande om Lyft. Tackar du nej till erbjudande om Lyft eller om du utan godtagbara skäl avbryter en pågående tid i Lyft kan du förlora rätten till arbetslöshetsersättning.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Kravspecifikation för LYFT-plats hos Kammarkollegiet, avdelning för kapitalförvaltning.
Följande arbetsuppgifter ska utföras:
* ta fram räkenskapshandlingar för år 2008 för ca 350 kunder . (Med räkenskapshandlingar menas, huvudbok, dagbok, resultaträkning, balansräkning, verifikationer med tillhörande handlingar, kontoutdrag för bank och skattekonto och i vissa fall övrigt material från Back Office. Vissa handlingar tas fram med hjälp av ekonomisystemet Agresso.) Arbetet utförs under ledning av en redovisningskonsult.
* handlingarna skickas tillbaka till avdelningens kunder i brev eller paket. Det är viktigt att alla handlingar skickas tillbaka, därför måste man vara noggrann och dokumentera vad som gjorts.
* hjälpa till att rensa i arkivet inför flytten. Arbetet utförs under ledning av avdelningens administratör och jurist samt
* övriga enklare, på en ekonomiavdelning förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Viktiga egenskaper är därför noggrannhet och intresse för administration.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26