Lyhörd HR-administratör på 50%

Arbetsbeskrivning

Lyhörd HR-administratör på 50%
Har du minst 3 års erfarenhet av administration och förståelse för lön och tidsredovisning? Skulle du dessutom beskriva dig själv som samarbetsvillig och lyhörd? Då har vi nästa uppdrag för dig! Randstad söker nu, för start i mars, en HR-administratör till ett bolag som verkar inom utemiljöer.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Stockholm

Omfattning: Deltid 50% med start 20 mars och 3 månader (med möjlighet till förlängning).

Arbetsbeskrivning:
På arbetsplatsen har man gått in i ett nytt lönesystem (Agda) och du kommer i din roll som HR-administratör fungera som mellanhand mellan chefer och det nya lönesystemet. Man har upprättat en telefontid mellan kl. 8-10 för anställda på företaget att ställa lättare lönefrågor där du kommer finnas som support.

I rollen som HR administratör kommer du att;

• svara för personaladministration och andra administrativa uppgifter av olika slag.
• tillsammans med löneadministration och chefer lägga och administrera lönerevision.
• jobba tillsammans med handläggare på ekonomiavdelningen och i Agresso med ekonomiredovisningssystem och tidrapporter.
Kvalifikationer:
Här behöver du;

• 3-6 års erfarenhet av administrativt arbete och tidigare ha jobbat med lön (eller förstå sambandet mellan avtal, lönehandläggaren och system)
• avklarad gymnasieutbildning och kunskap inom Officepaketet liksom mycket goda kunskaper i svenska (i tal och skrift).
• förståelse av lön och tidsredovisning (och det stöd chefer behöver inom området) samt ha grundläggande kunskaper inom HR.
Det är meriterande om du tidigare jobbat brett med HR-frågor och har erfarenhet av Agresso och/eller Agda.

För att trivas och lyckas i rollen har du lätt för att samarbeta och förstår hur det bidrar till ett lönsamt arbete på arbetsplatsen. Är du utöver detta lyhörd och inlyssnande tror vi att du kommer bli ett uppskattat tillskott på arbetsplatsen.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-04-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Elin Edström | elin.edstrom@randstad.se [ mailto:elin.edstrom@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid Visstid
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Lager 157 söker en People Performance Coordinator

25 oktober 2024

HR-Partner Lunds kommun

HR-Partner Lunds kommun

31 oktober 2024

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024