Lyhörd Key Account Manager till Alfort

Lyhörd Key Account Manager till Alfort

Arbetsbeskrivning

Om oss
Är du en driven säljare som brinner för att göra affärer och bygga långsiktiga relationer? Vill du vara med på vår resa där vi utvecklar och driver fackhandelns affärer framåt tillsammans med våra kunder? Vill du vara en del i ett framgångsrikt företag med strategiskt fokus på starka varumärken, innovativa produkter och affärsmässighet? Då kan det vara dig vi söker!

Vi på Alfort utvecklar och distribuerar högkvalitativa produkter som måleriverktyg, tillbehör och kemikalier för färg-, järn- och byggfackhandel. Vi har ett enda mål i åtanke: att förbättra våra användares vardag.


Om företaget
Alfort har en anrik, lång historia sedan 1906. Från renodlad färgleverantör och fabrikant till att idag driva och utveckla egna varumärken. Varje år utvecklar och distribuerar vi högkvalitativa produkter som marknadsförs till branscher inom färg-, järn- och byggfackhandel men även inom specialistfackhandel som poolåterförsäljare mm. Alfort-koncernens strategiska fokus på starka varumärken, innovativa produkter och enastående människor är ett viktigt inslag i vårt kulturella DNA. Vi ser alltid våra kunder som partners och vi gör allt för att stötta deras verksamheter. Alfort har ett hundratal medarbetare och 2020 var omsättningen drygt 400 miljoner SEK. Alforts nordiska huvudkontor ligger i Bromma. De egna varumärkena består bla. av Mäster®, QPT® och Nitor by Fixor® men även ett flertal välkända varumärken som distribueras via vårt nordiska centrallager i Nykvarn. Läs mer om Alfort på https://www.alfort.se/.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som KAM hos oss arbetar du proaktivt med att driva och utveckla försäljningen med centrala kunder samt att utveckla och stärka befintliga kundsamarbeten. Rollen innefattar allt från att identifiera, ta fram och räkna på offerter till att förhandla, signera ramavtal och skapa lönsamma affärer. Då vi befinner oss i en stark expansionsfas kommer största delen av din tid gå till att strategiskt bearbeta nya kunder för att erbjuda de artiklar som ingår i vårt försäljningsuppdrag, där focus ligger på Alforts egna varumärken.

Våra kunder finns inom färg-, järn- och byggfackhandel men även inom specialistfackhandel som poolåterförsäljare mm och nyckeln för att lyckas i rollen ligger i ett nära samarbete med kunderna gällande support, utbildning och utförsäljning.

Din placeringsort är flexibel men med fördel placering i Stockholm eller Jönköping. Du ingår i det svenska säljteamet som totalt består av 12 personer och du rapporterar till försäljningschef.

Vi erbjuder ett spännande, självständigt och dynamiskt arbete där du blir en del av en nordisk säljorganisation med huvudkontor i Bromma. Du får möjligheten att utveckla din kompetens och ditt affärsmannaskap. Du blir en del i ett växande företag med en stark och tydlig ambition. Vi har högt i tak och du har bra möjlighet att påverka utvecklingen, både din egen och Alforts. Du får löpande produktutbildning och säljträning internt och externt. Vi erbjuder fast lön, tjänstebil och möjlighet till bonus.


Din profil
Du har eftergymnasial utbildning och eventuellt någon påbyggnadsutbildning inom försäljning. Du har några års dokumenterad och framgångsrik erfarenhet från försäljning gärna med erfarenhet från byggfackhandeln eller dagligvaruhandeln. Kanske har du erfarenhet från en roll som KAM eller så ser du detta som nästa steg i din karriär. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel och du uttrycker dig väl på både svenska och engelska i tal såväl som skrift. Ett krav är att du har B-körkort.

För att trivas och vara framgångsrik i rollen är du en ambitiös, målinriktad och en självgående person. Du motiveras av att nå resultat och att skapa långsiktiga relationer. Du har ett stort intresse för att göra affärer och förstår vikten av att arbeta strukturerat och noggrant. Andra egenskaper vi värdesätter är att du är förtroendeingivande, lyhörd och har kunden i fokus.

Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.


Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Bemanning och rekrytering. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Hanna Bulldra på telefon 0733-51 27 04. Vi går genom ansökningar löpande så registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt, dock senast 28 april 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Uppland AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2021
  • Ansök senast: 28 april 2021

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

1 november 2024

Key Account Manager (KAM)

Key Account Manager (KAM)

1 november 2024

Säljande projektledare

Säljande projektledare

31 oktober 2024

31 oktober 2024