OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personlig Assistent
Som personlig assistent förväntas du ha empatisk förmåga och en god förståelse för vad ett adekvat bemötande innebär för varje kund. Din vilja att ta ansvar och engagera är vad som ger våra kunder en kvalitativ assistans. Din arbetsplats är där kunden befinner sig vilket ger ett varierande och händelserikt arbete.
Vad innebär tjänsten?
För kunds räkning söker vi personliga assistenter som har erfarenhet av människor och en vilja att hjälpa till. Vår kund behöver stöd i vardagen. Det betyder att du är behjälplig i alla moment och är ett stöd där kunds egen förmåga inte räcker till. Vi tror att du som söker har erfarenhet av att sköta ett hem och gärna viss erfarenhet av assistans eller omsorg. Arbetsplatsen är en lägenhet i centrala Lindesberg. Vi behöver i dagsläget timvikarier till denna tjänst.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter
I arbetet med vår kund kommer ni, när vädret tillåter, ta promenader utomhus. De dagar kunden önskar vara inomhus kommer ni kanske se en film, pyssla eller sköta de övriga göromålen som hör vardagen till.
-
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
- De egenskaper hos den personen vi letar efter är lojalitet, engagemang, tålamod och punktlighet.
- Du bör också vara trygg i dig själv för att hantera situationer som uppkommer i samarbetet mellan dig och kund.
- Det är av yppersta vikt att du som ansöker förstår och talar svenska språket mycket väl, då kommunikation är viktigt för kunden.
Meriterande: Erfarenhet av intellektuella funktionsnedsättningar.
Krav: Körkort och tillgång till egen bil
Specifikt om tjänsten: Timvikariat.
Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Övrig information
- Anställningsform: Timvikariat. Kan även bli aktuellt med sommarvikariat.
- Omfattning: Deltid
- Arbetstid: Kl 15:30-08:15 på vardagar. På lediga dagar och helger är arbetstiden 15:30-15:30 (dygn). Viss del av arbetstiden är jourtid.
- Tillträde: Omgående
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2021-03-31
Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:
Christina Orrbo verksamhetschef, tfn 010-130 3336
Pia Widén verksamhetschef, tfn 010- 130 3207
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor