OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för teknik och service? Föredrar du Mac framför Windows? Har du erfarenhet av teknisk support för Mac datorer? Då ska du inte vänta längre, skicka din ansökan idag!
Arbetsuppgifter
Du har nu chansen att vara en del av support teamet på Axis. Teamet består av ca 40 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 6 olika funktionsteam, varav 2 medarbetare arbetar med Mac-klienter. De arbetar tillsammans för att ge deras användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är fokusområdet 100 % användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för deras användare globalt samt professionellt bemötande.
För att se till att alla medarbetare kan göra det som de är bäst på, så ser vi till att hjälpa till med IT-relaterad klientsupport.
En del av dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
• Administrera och driva Mac plattformen i Jamf
• Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
• Varierad supportarbete för Mac-klienter och allmän IT-support
• Felsökning och problemlösning
• Administration i katalogtjänster AD/Azure
• Skapa och underhålla dokumentation
Vem är du?
Vi tror att du, liksom dina teamkollegor, ser vikten av att samarbeta med andra och du är öppen både för att ta in andras kunskap och att dela med dig av din egen på ett ödmjukt sätt. Du är en kreativ person där problemlösning är någonting som verkligen triggar dig och du är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Service är något du brinner för och precis som vi, strävar du efter en hög kvalité i ditt arbete.
Som tillägg till ovan ser vi att du har:
- Minst 2 års erfarenhet av Mac support
- Engelska och Svenska i tal och skrift
Meriterande:
-Erfarenhet av att jobba i systemet Jamf
-Relevant It utbildning
-Är en Mac användare privat
Om företaget
Axis Communications är en global och marknadsledande innovatör med huvudkontor i Lund. Huvudfokus ligger på företagets nätverksbaserade videövervakningssystem och ökad säkerhet för miljoner människor runt om i världen. Företagets innovativa lösningar ökar säkerheten bland annat på flygplatser, fängelser, i detaljhandeln, på universitet och banker. Kulturen hos medarbetarna präglas av en hjälpsamhet och ödmjukhet samtidigt som alla vill utvecklas och bli bäst på det de gör. På huvudkontoret i Lund jobbar ca 1900 personer och globalt totalt 3000, det finns med andra ord mycket stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att vara inhyrd på Axis som konsult i 6 månader med eventuell chans till förlängning.
Rekryteringsprocess
Intervju med Framtiden
Intervju med kund
Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 08.00 – 17.00
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996