OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MacoPharma Nordic AB är verksamt inom den medicintekniska branschen med huvudinriktning på transfusionsmedicin och bioteknik. Företaget tillverkar, marknadsför och säljer världsledande, högteknologisk utrustning avsedd för blodcentraler, hematologiska mottagningar och forskningsenheter över hela Norden. Moderbolaget är baserat i Lille, Frankrike medan det svenska dotterbolaget har tätt samarbete både med systerorganisationerna i Frankrike och Tyskland. Tjänsten kommer att vara baserad på kontoret i Helsingborg, men resor i tjänsten på konferenser och kongresser kommer att förekomma. Resor till Frankrike (Lille) och Tyskland (Frankfurt) kommer också att förekomma med jämna mellan rum. Rollbeskrivning, Ansvar & Arbetsuppgifter Tjänsten som marknadskoordinator innebär följande. Personen får och förväntas vilja ta en central roll i byggande av MacoPharma i Norden där arbetsuppgifter är många och varierande - därför får personen också vara fullt införstådd med att det i arbetsuppgifter ingår allt från mindre kvalificerade uppgifter (som att vara behjälplig med att boka hotell eller att svara i telefon, service till produktspecialister etc.) till mer kvalificerade uppgifter (framtagande av marknadsmaterial, arbete med prognostisering, kvalificerade kontakter med kunder, ansvar för CRM-system etc, etc) Deltagande på vissa mässor och utställningar kommer också att ingå i tjänsten liksom offensiva telemarketingaktiviteter. Sammantaget innebär detta att personen i mångt och mycket blir företagets ansikte utåt, både internt och externt och därför central för företagets varumärke. Huvudansvarsområden Framtagande av marknadsföringsmaterial samt praktiskt fungera som marknadskommunikator (mailings, utställningar, hemsida, telemarketing) Webbmaster Ansvar för forecasts samt lagersituation. Kontakter gentemot distributörer Huvudansvar för kontoret Ansvar för företagets CRM-system (kontakt) Ordermottagning Arbete i företagets interna datasystem med fokus på logistik/orderplanering etc. Ledning av diverse mindre - medelstora projekt både internt och externt. Önskvärda professionella egenskaper God förståelse och förmåga att tala svenska, norska och danska Väl utvecklad engelska både i tal och skrift Gärna ha god förmåga att skriva och tala franska och/eller tyska God datorvana (office-paketet) inklusive erfarenhet av att arbeta med webbsidor Dokumenterad erfarenhet från arbete som marknadsassistent/koordinator. Erfarenhet från mindre växande företag med ambitioner. Projektplanering från start till mål. CRM kunskaper Erfarenhet av att arbeta med prognoser och ha förståelse för logistik. IT kännedom Önskvärda personliga egenskaper Prioriteringsförmåga Organisationsförmåga Stresstålig Uppriktig, ärlig och orädd Prestigelös Integritet Serviceminded Offensiv, drivande Tävlingsmänniska Entreprenörsanda Effektiv Lagspelare såväl som självständigt arbete Ordningsam Sök tjänsten på www.adecco.se.