OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Södermäklarna AB har vi hjälpt människor att sälja och köpa bostäder sedan 1983. Vi är specialister på Södermalm och Söderort men följer våra kunder dit de önskar utan gränser. Vi är ett glatt gäng som delar många skratt i vardagen och trivs i en arbetskultur med högt i tak.
Nu söker vi en erfaren mäklarassistent till vårt kontor på Hornsgatan, ett kvarter från Mariatorget, mitt i Södermalms folkvimmel.
Som mäklarassistent ser du till att kontoret är välkomnande för våra kunder och assisterar mäklarna med administrativa uppgifter. Vi söker dig som har erfarenhet av rollen som mäklarassistent sedan minst 1 år, och är insatt i de arbetsmoment som arbetet består av. Alternativt är du utbildad fastighetsmäklare och har arbetat som det under motsvarande tid.
Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och trivs med att ha många kundkontakter. I vardagen ingår att hålla ordning på många olika moment parallellt i ett tidvis högt tempo. Det är bra om du är flexibel och kan anpassa dig när saker dyker upp. Det är meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i datasystemen Vitec Express, Vitec Publish, Tambur och In-Design eller Photoshop.
I uppgifterna ingår bl.a.
göra objektbeskrivningar inkl. att skriva texter, hämta planlösningar, hämta in och sammanställa information från Brf:er och ekonomiska förvaltare mm
boka kundernas tillträden med banker och förbereda alla behövda handlingar, samt arkivera
kommunicera med köpare och säljare samt våra spekulanter
och i övrigt vara med på allt möjligt annat som kan behövas
Välkommen med din ansökan och frågor till mia.lennhammer@sodermaklarna.se senast den 2021-01-03.