OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för ledarskap och att utveckla andra? Har du god erfarenhet av mäklarrollen och känner dig nu redo för att ta nästa kliv in i en teamledarroll där du får möjlighet att utvecklas och ta nya kliv? Då kan det här vara rollen för dig!
Din nästa utmaning
Som mäklare med teamledaransvar får du den unika möjligheten att ha ett övergripande ansvar för bobutiken och våra mäklare lokalt. I rollen ansvarar du både för att leda teamet och bidra till ett framgångsrikt arbetssätt. Som ett led i detta jobbar du löpande med att vara en attraktiv arbetsgivare lokalt samtidigt som du tillsammans med teamet strävar efter att öka marknadsandelarna.
En annan del i rollen innefattar att underhålla de lokala nätverk och samarbeten som finns. Som teamledare koordinerar du samarbetena och håller teamet uppdaterat på det senaste.
I rollen som Mäklare med teamledaransvar kommer du att:
- Leda och stötta personalen för att bidra till deras utveckling
- Identifiera utmaningar och arbeta för att hitta lösningar
- Arbeta för att bibehålla ett högt engagemang i bobutiken
- Bidra till ett framgångsrikt arbetsklimat
- Tillsammans med teamet arbeta för att växa marknadsandelar lokalt
- Underhålla lokala nätverk och samarbeten (ex. banksamarbeten)
- På ett strukturerat arbetssätt arbeta med måluppfyllelse på individ och teamnivå
- Mäkla till 50% av din tid
I rollen arbetar du i ett nära samarbete med andra teamledare i region Sydost. Du kommer även att samarbete nära och få stöttning av våra interna funktioner (Marknad, Rekrytering, HR och Jurister) som stöttar dig i löpande behov.
Vad vi söker
I den här rollen söker vi dig som har ett par års erfarenhet av mäklarbranschen och känner dig trygg i dina kunskaper. Som person är du engagerad, lyhörd och genuint intresserad av att stötta och leda teamet framåt. Det innebär både att kunna sätta tydliga mål och visioner men även att inspirera och arbeta på ett engagerat sätt i linje med våra värderingar.
Vi ser det som krav för rollen att du:
- Är registrerad mäklare och har några års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver flytande svenska
Vi ser det som meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av ledarskap och att coacha team
Om Svensk Fastighetsförmedling Sydost
Hos Svensk Fastighetsförmedling får du bästa förutsättningar att lyckas professionellt och affärsmässigt. Du blir en del av ett dedikerat team och har alltid stöd från vår organisation såväl som från vårt starka varumärke. Genom att ingå i ett större team kan du dra nytta av den erfarenhet som finns inom kedjan via den fantastiska gemenskap som binder samman samtliga av landets bobutiker till det vinnande lag vi är idag.
Som ny i ledarrollen erbjuds du också löpande coachning, stöttning och utbildningar för att snabbt kunna växa in i rollen och ta nya kliv i din personliga utveckling. Här finns många som tror på dig och en hel rad med stödfunktioner som alla kommer att hjälpa dig att prestera utifrån dina allra bästa förutsättningar.
Bobutiken ingår i Svensk Fastighetsförmedling Sydost som idag är verksamma på 27 orter och har 70-talet anställda. Inom företaget har du full support av vassa specialister inom marknad, ekonomi, administration och HR - allt för att skapa förutsättningar för en framgångsrik karriär och ett bra samarbete. Hos oss får du chansen att ingå i ett framgångsrikt och fantastiskt team med ett bra och stabilt ledarskap.
Välkommen till Sveriges största oberoende mäklarkedja!
Vill du veta mer tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Sofia Sjöberg - HR Sydost via telefon 076-8293778 eller via mail till sofia.sjoberg@svenskfast.se
Vi behandlar ansökningarna löpande och konfidentiellt.