Mäklarkoordinator till huvudkontoret

Mäklarkoordinator till huvudkontoret

Arbetsbeskrivning

Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt för att du ska trivas och utvecklas och har flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss erbjuds du som medarbetare löpande utbildningar, unika verktyg och en unik plattform där alla våra anställda har möjligheten att vara delägare. Kedjan ägs av över 700 medarbetare och franchisetagare. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se,

Svensk Fastighetsförmedling befinner sig i en spännande förflyttning för att stärka sina marknadspositioner inom hela Sverige. Nu söker vi dig som vill vara en del av den viktiga resan mot att öka antalet affärer! I uppdraget som Mäklarkoordinator kommer du vara en del av ett nystartat team med ansvar över att bland annat säkerställa att Svensk Fastighetsförmedling har det mest nöjda kunderna på marknaden.

Om rollen

Under våren 2023 startar vi upp vårt nya kundcenter där mäklarsupporten är en del. Fokus för Kundcentret är, precis som för hela Svensk Fastighetsförmedling, att öka antalet affärer. Kundcentrets och därigenom mäklarsupportens roll i detta är att hjälpa våra franchisetagare och mäklare att öka antalet möten, förbättra deras kundvård samt att proaktivt bearbeta marknaden för att fler kunder ska välja just Svensk Fastighetsförmedling. Som Mäklarkoordinator i detta team kommer du bland annat att:

- Stötta våra mäklare med att förbereda material inför intagsmöten, värderingsmöten och marknadsföring, för den aktuella bostaden
- Vid behov och kontakta våra visningskunder via telefon efter en visning.
- Tillsammans med mäklaren koordinera hela förmedlingsuppdraget genom kontinuerlig kontakt med sälj- och köpkund.
- Kontrollera bostad- och områdesfakta, material och data
- Sätta upp planer och strukturer tillsammans med mäklare kopplat till uppdraget
- Hantera övrig administration kopplat till våra bostadsaffärer
- Vara med och bygga upp en central funktion som ska vara ledande i kundvård och service.


Då du är bland de första in i detta nystartade team förväntar vi oss att du också:

- Tar täten i att skapa nya och/eller förädla befintliga rutiner och processer i syfte att effektivisera verksamheten och därmed möjliggöra mer professionella och effektiva förmedlingsuppdrag och snabbare återkoppling till visningsgäster etc.
- Coachar, stöttar, supporterat och introducerar nya linjekollegor i kommunikation, system och strategi.


Vår ambition är att bygga en centraliserad mäklarsupport som på distans utför diverse uppgifter åt våra butiker runtom i landet och du kommer vara en av de första in, och med det kommer fantastiska utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du rapporterar till vår Kundcenterchef och kommer arbeta från vårt huvudkontor i centrala Stockholm.

Din bakgrund



Svensk Fastighetsförmedling arbetar utifrån en unik metod där kvalitet och nöjda kunder är i fokus i alla lägen. Du har därför erfarenhet av att arbeta i en kundservicenära roll och bransch, som till exempel detaljhandeln eller liknande.

Att vara koordinator innebär också att kunna hantera en stor mängd administrativa uppgifter, därav ser vi gärna att du har administrativ erfarenhet, gärna från ett arbete som krävt särskild noggrannhet och struktur.

Du kommer ställas inför nya utmaningar hela tiden då funktionen kundcenter är under uppbyggnad, därför ser vi gärna att du är lösningsorienterad och har en förmåga att utveckla rutiner och processer på ett strukturerat och noggrant sätt.

Det är särskilt önskvärt är om du har tidigare erfarenhet av att arbetat i en mäklarkoordinatorroll då du kommer att vara med och bygga upp vår mäklarsupport från grunden. Det är starkt meriterande (men inget krav) om du är eller har varit fastighetsmäklare.

Vidare drivs du av att lyckas och tycker det bästa som finns är att arbeta tätt tillsammans med andra människor och kompetenser. Du uppskattar när saker och ting händer och utvecklas. Du är drivande, ödmjuk, positiv och en lagspelare.

Svensk Fastighetsförmedling består av drivna och självgående personer som tillsammans brinner för att skapa ett hållbart boendeliv. Hos oss är det högt i tak och vi värdesätter att ha kul på jobbet då vi vet att det leder till resultat, innovation och gemenskap

Låter det Intressant?

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! För mer information kontakta Kundcenterchef Elias Akyol på elias.akyol@svenskfast.se . Vi intervjuar löpande.

Svensk Fastighetsförmedlingsgruppen är en koncern, där vi har ett gemensamt syfte att skapa ett hållbart boendeliv. Det genomsyrar alla våra verksamheter och tillsammans vill vi äga begreppet hållbart boendeliv och fylla det med innehåll, tjänster och handling. Vi är experter på allt kring boendet och kan bidra med vår kunskap och göra skillnad. Svensk Fastighetsförmedling med verksamhet i Spanien och Sverige tillsammans med Ordna Bolån är idag del av vår koncernstruktur. Under kommande år kommer vi att lansera fler erbjudanden för att underlätta och skapa förutsättningar för ett hållbart boendeliv, ur fler perspektiv. Från köp, sälj och förvaltande till boendeekonomi och kringliggande behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Fastighetsförmedling
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 19 oktober 2023

Besöksadress

Västergatan 5
None

Postadress

Box 74
ESLÖV, 24121

Liknande jobb


Mäklarkoordinator till Svensk Fast Botkyrka

Mäklarkoordinator till Svensk Fast Botkyrka

13 september 2024

VI SÖKER NU EN AMBITIÖS OCH MÅLMEDVETEN KOORDINATOR

3 september 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

9 maj 2024