OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Vi är en del av Fastighetsavdelningen på Samhällsbyggnadsförvaltningen och arbetar med löpande underhåll och ombyggnadsprojekt i befintliga lokaler i kommunens ägo.
Vi arbetar ofta i pågående verksamhet och i skiftande miljöer. På byggservice arbetar målare och snickare.
Arbetsuppgifter
I rollen som målare kommer du att utföra arbeten med stor kvalité och arbeta med projekt av varierande art och storlek.
I arbetet kommer du ha många olika kontakter med kunder, brukare och andra yrkesgrupper som mattläggare, rörläggare, snickare och elektriker.
För att lyckas i rollen behöver du vara självständig och kan ta egna initiativ samt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Vem söker vi?
Du ska vara flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrande omständigheter.
Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer.
Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Du bör ha gymnasieutbildning, fullgjord lärlingsbok och mångårig erfarenhet av yrket.
Du har grundläggande kunskaper i datorhantering.
Du har goda kunskaper i svenska språket.
B- körkort är ett krav.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58