OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och leverera IT-support med god pedagogik och hög servicenivå? Då har du möjligheten här! Mälarenergi är ett företag med ett starkt varumärke och befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas. Här får du utvecklas tillsammans med oss och bidra till att göra samhället lite bättre.
Om arbetsplatsen
IT-avdelningen ansvarar för utveckling av infrastruktur, serverplattform, klientplattform, IT-tjänster och system. Vi ansvarar även IT-support med en väg in för alla supportärenden samt IT-drift i flera driftmiljöer. I nuläget är vi 15 medarbetare i rollerna som supporttekniker, IT-tekniker och förvaltningsledare.
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker i första linjen kommer du att hantera många olika typer av ärenden och du arbetar bland annat med att:
• Lösa, klassificera, prioritera och eskalera ärenden
• Felsökning av datorer och kringutrustning
• Ge support kring tjänster, system, applikationer och program
• Användarhantering (on/change/offboarding)
• Roller och behörigheter
• Skriva instruktioner och ta fram innehåll för självservice
• Förbättra arbetssätt och effektivisera supporten
Din profil
Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med inriktning mot IT. Du har bred IT-kompetens i grunden och erfarenhet av support i första linjen. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
• Ärendehanteringssystem
• Active directory (AD)
• Windows Server
• Exchange
• Microsoft 365
• MDM
• ITIL
Du är pedagogiskt lagd och har ett gediget intresse för att göra teknik begripligt för alla. Du har förmåga att ta fram lättbegripliga instruktioner och innehåll för självservice. Du tycker om att ge god service, får energi av att hjälpa andra och har nytta av ditt positiva mindset, kommunikativa förmåga samt din förmåga att samarbeta. För att lyckas i rollen som supporttekniker är du en person som har lätt för att sätta dig in i, och är intresserad av, ny teknik. Du har ett eget driv, tar ansvar och har en förmåga att genom god ordning kombinerat med hög kapacitet hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du gillar att lösa de problem som kommer till dig och hjälper oss också att utvecklas så att du tillsammans med dina kollegor ännu bättre kan göra teknik tillgängligt för alla.
Du identifierar dig med våra värderingar Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss.
Övrigt
Mälarenergi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass 2 och säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. I enlighet med säkerhetsskyddslagen innebär det krav på svensk medborgarskap. Personer som har dubbelt medborgarskap räknas som svenska medborgare om det ena medborgarskapet är svenskt.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vårt koncernspråk på Mälarenergi AB är svenska och kan erbjuda språkkurs till kandidater som i övrigt uppfyller kraven och är aktuell för tjänsten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
På Mälarenergi finns många yrkesgrupper och flera fackförbund representerade. Har du frågor kan du kontakta våra fackliga representanter här.
Läs mer: Karriär hos Mälarenergi AB
Om Mälarenergi AB
Vill du göra skillnad där du är?
På Mälarenergi är vi över 700 medarbetare som hela tiden jobbar med att göra din och hundratusentals andra människors vardag i Mälardalen bättre. Ett arbete som bidrar till att göra närområdet, samhället – ja, till och med världen – lite bättre. Våra produkter och tjänster utgör grunden i flera viktiga samhällsfunktioner, som energi -, vatten – och bredbandslösningar.
Dessutom säljer vi el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wallström