Mälarenergi rekryterar chef för Kundsupport

Mälarenergi rekryterar chef för Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med på Mälarenergis resa mot en ännu mer kund- och affärsorienterad verksamhet.

Arbetsbeskrivning
Som chef för vår kundsupport är du en av 4 enheter inom avdelningen Kund och Marknad. Enheten Kundsupport har en viktig roll i vår strävan efter kundfokus där vi sätter högt värde till att leverera kundupplevelser och är den enhet som är kundens första kontakt när den vänder sig till oss. Som chef för kundsupport har du en spännande och omväxlande roll där vi ställer höga krav på driv och engagemang.

Nya omvärlds- och kundkrav gör att enheten står inför en förändringsresa där effektivisering och modernisering av kundsupport blir viktig. I rollen ingår uppgiften att implementera, underhålla och förbättra kundserviceprocesser. Som en del i kundsupport ingår också den delen där vi proaktivt kontaktar våra kunder gällande ny- och merförsäljning samt kundvård.

Du kommer tillsammans med dina 13 medarbetare vara delaktig i att utveckla och förbättra befintliga arbetssätt vad gäller kundservice. Kundsupport är en viktig del i kundresan och för att skapa bra kundupplevelser.

Vem är du?
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom arbete med kundrelationer och kundservice, gärna från organisation som genomgått ett förändringsarbete. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom relevant område.

För att lyckas i rollen behöver du besitta förmågan att få människor med dig och se värdet i det du förmedlar samt har ett kundorienterat synsätt. Du bör även ha ett stort intresse av att bevaka trender och utveckling i omvärlden. Genom driv, engagemang och delaktighet identifierar du mål, strategier och handlingsplaner. Detta med syfte att ge dina medarbetare det bästa förutsättningarna, för att stärka Mälarenergis position på marknaden samt nå aktuella resultat samt tillväxtmål.

Du har förmågan att se helheten i olika situationer och arbetar med god struktur i arbetet och har lätt för att prioritera samt delegera

Vad erbjuder vi dig?
Mälarenergi är ett företag med ett starkt varumärke och befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas. Här har du möjlighet att sätta din prägel och bli en nyckelspelare i affärsområdets framgång. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och har därmed en möjlighet att bidra och utveckla dig och avdelningen från ett perspektiv som ligger utanför ansvarsområdet kundadministration.

Vi ser gärna att du identifierar dig med våra värderingar; Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss!

Kontakt
I den här rekryteringen har Mälarenergi valt att samarbeta med Experis. Vid eventuella frågor gällande tjänsten var vänlig kontakta rekryteringskonsult Carina Riström, carina.ristrom@se.experis.com alt via tel. 076-782 43 02 .

Annonsen kommer ligga tillgänglig under sommaren med sista ansökningsdatum den 16augusti. Intervjuer påbörjas från v34.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Riström
+46 21 15 19 47
Elin Tiger Mårtensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mälarenergi
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2020
  • Ansök senast: 11 augusti 2020

Besöksadress

Stora gatan 33, 72212 Västerås
None

Postadress

72130
1980, 72130

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024