OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med på Mälarenergis resa mot en ännu mer kund- och affärsorienterad verksamhet!
Arbetsbeskrivning
Som chef för vår kundadministration är du en av 4 enheter inom avdelningen Kund och Marknad. Enhetens huvudsakliga ansvarsområde är att ansvara för de administrativa delarna i kundprocesserna genom att skapa och arbeta efter enhetliga processer och rutiner för det administrativa delarna i Mälarenergis kund- och säljprocesser.
Nya omvärlds- och kundkrav gör att enheten står inför en förändringsresa där effektivisering och modernisering av kundadministrationen blir viktig. Du kommer tillsammans med dina 11 medarbetare vara delaktig i att utveckla och förbättra befintliga arbetssätt och rutiner för att kunna leverera en så bra service som möjligt till Mälarenergis affärsområden. Kundadministrationsenheten är en viktig del i kundresan och för att skapa bra kundupplevelser.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom arbete med kundrelationer och kundservice, gärna från organisation som genomgått ett förändringsarbete. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom relevant område.
För att lyckas i rollen behöver du besitta förmågan att få människor med dig och se värdet i det du förmedlar samt har ett kundorienterat synsätt. Du bör även ha ett stort intresse av att bevaka trender och utveckling i omvärlden. Genom driv, engagemang och delaktighet identifierar du mål, strategier och handlingsplaner. Detta med syfte att ge dina medarbetare det bästa förutsättningarna, för att stärka Mälarenergis position på marknaden samt nå aktuella resultat samt tillväxtmål.
Du har förmågan att se helheten i olika situationer och arbetar med god struktur i arbetet och har lätt för att prioritera samt delegera
Vad erbjuder vi dig?
Mälarenergi är ett företag med ett starkt varumärke och befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas. Här har du möjlighet att sätta din prägel och bli en nyckelspelare i affärsområdets framgång. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och har därmed en möjlighet att bidra och utveckla dig och avdelningen från ett perspektiv som ligger utanför ansvarsområdet kundadministration.
Vi ser gärna att du identifierar dig med våra värderingar; Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss!
Kontakt
I den här rekryteringen har Mälarenergi valt att samarbeta med Experis. Vid eventuella frågor gällande tjänsten var vänlig kontakta rekryteringskonsult Carina Riström.
Välkommen med din ansökan!
Ansök här
Om Mälarenergi AB
Vill du göra skillnad där du är?
På Mälarenergi är vi över 700 medarbetare som hela tiden jobbar med att göra din och hundratusentals andra människors vardag i Mälardalen bättre. Ett arbete som bidrar till att göra närområdet, samhället – ja, till och med världen – lite bättre. Våra produkter och tjänster utgör grunden i flera viktiga samhällsfunktioner, som energi -, vatten – och bredbandslösningar.
Dessutom säljer vi el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.
Vår affärsidé
Vi skapar förutsättningar för ett bekvämt liv och tillväxt i Mälardalen genom att erbjuda människor hållbar och trygg infraservice dygnets alla timmar.
Vår vision
Alla trivs och utvecklas i ett livskraftigt Mälardalen.
Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens samhälle och har viljan och potentialen att utvecklas med Mälarenergi.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wallström