OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill och tycker om att skapa bra kundupplevelser!
Arbetsuppgifter
Som en del av Mälarenergis Kundsupport kommer du att tillhandahålla professionell och enkel service till våra kunder. Vi söker nu en serviceinriktad Kundrådgivare till vårt team. Vårt uppdrag är att besvara inkommande kundärenden bland annat per telefon, mail, personliga möten samt via Mälarenergis sociala medier. Vi är ansiktet utåt mot våra kunder och en viktig del i att ge våra kunder den bästa kundupplevelen.
Din profil
Vi söker dig som trivs och motiveras av att arbeta med service och skapa bra kundupplevelser. Som person har du lätt för att kommunicera med människor och att uttrycka dig på ett korrekt och professionellt sätt muntligen såsom via text. Du förstår betydelsen av ett professionellt och servicemedvetet bemötande vid samtal i telefon och vid personliga besök samt kontakt via mail eller sociala medier. I det ingår att du är lyhörd för kunders behov och att du har förmågan att utveckla våra kunders affärer. Du trivs att arbeta i team och tar gärna initiativ och arbetar proaktivt för att identifiera förbättringar i arbetssätt som i sin tur kan leda till ökad kundnöjdhet.
Vi ser att du har en gymnasial utbildning i grunden samt erfarenhet av serviceyrket, har du erfarenhet av kundsupport ser vi det som meriterande. Vidare ser vi att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt goda datakunskaper.
Du identifierar dig med våra värderingar, Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss.
Mälarenergi erbjuder
På Mälarenergi brukar vi säga att det börjar hos dig! Medarbetare som mår bra kan också prestera därefter. Vi tycker det ska vara lika bra för hälsan som karriären att jobba hos oss. Därför erbjuder vi en säker och sund arbetsplats med trygga arbetsvillkor där alla medarbetare får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och skapa kundupplevelser med hög servicenivå? Då har du möjligheten här! Mälarenergi är ett företag med ett starkt varumärke och befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas. Här får du utvecklas tillsammans med oss och säkerställa att kunderna får den bästa servicen samtidigt som verksamheten får den support som krävs
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vårt koncernspråk på Mälarenergi AB är svenska.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
På Mälarenergi finns många yrkesgrupper och flera fackförbund representerade. Har du frågor kan du kontakta våra fackliga representanter här.
Läs mer: Karriär och utveckling hos Mälarenergi AB
Vill du veta var vi finns? Se arbetsplatsen på karta här.
Om Mälarenergi AB
Vill du göra skillnad där du är?
På Mälarenergi är vi över 700 medarbetare som hela tiden jobbar med att göra din och hundratusentals andra människors vardag i Mälardalen bättre. Ett arbete som bidrar till att göra närområdet, samhället – ja, till och med världen – lite bättre. Våra produkter och tjänster utgör grunden i flera viktiga samhällsfunktioner, som energi -, vatten – och bredbandslösningar.
Dessutom säljer vi el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wallström