OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Mälarenergi brukar vi säga att det börjar hos dig! Medarbetare som mår bra kan också prestera därefter. Vi tycker det ska vara lika bra för hälsan som karriären att jobba hos oss. Därför erbjuder vi en säker och sund arbetsplats med trygga arbetsvillkor där alla medarbetare får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och leverera IT-support med hög servicenivå? Då har du möjligheten här! Mälarenergi är ett företag med ett starkt varumärke och befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas. Här får du utvecklas tillsammans med oss och säkerställa att verksamheten får den IT-support som krävs för att maximera verksamhetsnyttan.
Dina arbetsuppgifter
IT-avdelningen ansvarar för utveckling och förvaltning av infrastruktur, serverplattform, klientplattform, IT-tjänster och system. Vi ansvarar även för IT-drift i flera driftmiljöer och IT-support med en väg in för alla supportärenden. I det ingår bland annat att erbjuda självservice för IT samt att maximera användandet och verksamhetsnyttan i befintligt IT-stöd. I nuläget är vi 13 medarbetare i rollerna som supporttekniker, IT-tekniker och förvaltningsledare.
Som supporttekniker hos oss kommer du att arbeta med att hantera och lösa supportärenden i första-, andra- och i viss omfattning tredje linjen. Vidare innebär rollen att prioritera inkomna ärenden, ta fram underlag för vidare felavhjälpning, hantera löpande användaradministration, ge support kring system och program, upprätta och underhålla dokumentation och innehåll för självservice samt bidra till löpande förbättringar och effektivisering av IT-supporten.
Din profil
Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med inriktning mot IT. Du har bred IT-kompetens och stor erfarenhet av IT-support i större organisationer. Kompetens kring IT-miljöer baserade på Microsofts lösningar samt erfarenhet av ITIL är meriterande. Du är pedagogisk och har förmågan att ta fram instruktioner och innehåll för självservice. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
För att lyckas i rollen som supporttekniker är du en person som har lätt för att sätta dig in i ny teknik. Du har stark problemlösningsförmåga, lätt för att samarbeta och är kommunikativ. Du har hög kapacitet och lätt att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Vidare är du ansvarstagande och har ett starkt eget driv. Du har ett gediget intresse för teknik och tillsammans med dina kollegor kan du göra teknik tillgänglig för alla.
Om arbetsplatsen
Det är vi på Mälarenergi som förser dig med allt det där som gör livet bekvämt; el, värme, vatten och fiber. Dygnet runt, året runt. Tillsammans gör vi skillnad - för miljön och samhället. För att vi bryr oss om framtiden!
Vårt fokus är att leverera hållbar infraservice och att bidra till vårt samhälle, och vi gör det på ett så hållbart sätt som möjligt genom att ta utgångspunkt hos kunden i allt vi gör.
Mälarenergi ska ha ett förhållningssätt som medger digitalt först och arbeta med information som en tillgång utifrån den legala kontext vi har att förhålla oss till. Processer och arbetssätt ska i den mån där det är möjligt hanteras i digitala flöden. En uppgift hanteras en gång, källor ska samordnas där det är möjligt. För att lyckas behöver flera roller samverka i tvärfunktionella samarbeten för att hitta den optimala vägen framåt.
För att klara detta behöver vi förbereda oss för framtiden genom att effektivisera oss inom organisationen med tydliga arbetssätt och ett bra samarbete för att skapa nya datadrivna tjänster. I denna transformation är det viktigt att våra samarbeten karakteriseras av våra värderingar; Vi vill framåt, Vi är modiga, och Vi bryr oss!
Övrigt
Mälarenergi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass 2 och säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. I enlighet med säkerhetsskyddslagen innebär det krav på svensk medborgarskap. Personer som har dubbelt medborgarskap räknas som svenska medborgare om det ena medborgarskapet är svenskt.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vårt koncernspråk på Mälarenergi AB är svenska och kan erbjuda språkkurs till kandidater som i övrigt uppfyller kraven och är aktuell för tjänsten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
På Mälarenergi finns många yrkesgrupper och flera fackförbund representerade. Har du frågor kan du kontakta våra fackliga representanter här.
Läs mer: Jobba hos Mälarenergi AB
Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.
Om Mälarenergi AB
Vill du göra skillnad där du är?
På Mälarenergi är vi över 700 medarbetare som hela tiden jobbar med att göra din och hundratusentals andra människors vardag i Mälardalen bättre. Ett arbete som bidrar till att göra närområdet, samhället – ja, till och med världen – lite bättre. Våra produkter och tjänster utgör grunden i flera viktiga samhällsfunktioner, som energi -, vatten – och bredbandslösningar.
Dessutom säljer vi el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wallström