Mälarhamnar söker en ordermottagare och fartygsplanerare

Arbetsbeskrivning

Mälarhamnar AB består av hamnarna i Köping och Västerås. Vi hanterar över 800 fartyg och 3 miljoner ton gods per år med en omsättning på drygt 160 miljoner kronor. Vi söker dig som höjer kompetensen, tar ansvar och arbetar för en utvecklande framtid!
I hamnen lasthanteras fartyg, järnvägsvagnar och lastbilar. Vi hanterar även gods i magasin och på upplagsytor för kunds räkning. Som medarbetare hos oss får du ett omväxlande arbete i en miljö med internationella inslag. Nu behöver vi stärka upp Affärsavdelningen med en tjänst som innehåller både ordermottagning och fartygsplanering.


Om tjänsten
Som ordermottagare och fartygsplanerare kommer du att vara en viktig kugge mellan ingående order och utförande av uppdrag. Du kommer arbeta i gränssnittet mellan kund och vår egen produktion. Det är din planering som avgör om Produktionsavdelningen får rätt förutsättningar att göra ett bra jobb gentemot kund.
Arbetet utförs under stor frihet och eget ansvar för planering och prioritering. Tjänsten innebär placering i Västerås, men med krav på närvaro i Köping minst en dag i veckan. Tjänsten är en tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning 6 månader) med fasta arbetstider, vardagar klockan 7-16.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för specifika inkorgar för mejl gällande Order och Fartygsplanering.
Synliggöra, planera och resurssätta aviserade terminaljobb och fartygsanlöp i samverkan med Produktionsledningen.
Trafikledning av tågtrafik inom hamnområdet.
Anvisa fartyg deras platser och se till att fartygen anlöper, hanteras och avgår på ett effektivt, säkert och miljövänligt sätt.
Strukturerat följa upp fartygsanlöpen för ständig utveckling av hela kedjan, från planering till utförande av uppdrag.
Se till att korrekta fakturaunderlag för fartygsanlöp och terminaljobb lämnas löpande till ekonomiavdelningen.
Tillse att driftföreskrifter och hamnordning efterlevs.
Teckna mindre avtal med kund i samverkan med Säljansvarig.


Erfarenhet och utbildning
Eftergymnasial utbildning inom relevant område och/eller erfarenhet vi bedömer likvärdig
Relevant erfarenhet av att jobba serviceinriktat, strukturerat och självgående
B-körkort
Svenska och engelska i tal och skrift
God IT- och systemvana
Erfarenhet från liknande arbete är meriterande



Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och för oss är det avgörande att du:
har god samarbetsförmåga
är strukturerad
är serviceinriktad
är självgående
är tydlig i din kommunikation



Du behöver kunna jobba självständigt och söka efter information som du behöver, likväl som du delar med dig av information till dina kollegor. Såväl internt som externt mot kund uppvisar du en positiv och lösningsorienterad inställning med hög servicegrad för att alltid leverera bästa möjliga möte. Vi ser också att du har ett driv och en vilja till att utveckla och att utvecklas.


Ansökan
Låter det här intressant? Mejla din ansökan med CV och referenser till oss på jobb@malarhamnar.se senast 2023-02-19. Märk ansökan med: Ordermottagare/ Fartygsplanerare.
Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att vara tillsatt innan sista ansökningsdag.
Om du vill ha mer information om tjänsten kontakta: Patrizia Strandman, Affärschef, på patrizia.strandman@malarhamnar.se
Besök oss gärna på www.malarhamnar.se eller på Instagram och Facebook. Välkommen in med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mälarhamnar AB Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Postadress

Södra Seglargatan 3
Västerås, 72132

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024