OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Berendsen är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärde för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Berendsen Textil Service AB ingår i Berendsen Plc, som är ett börsnoterat engelskt bolag. I Sverige är vi 1300 medarbetare och omsätter 1,9 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.
Tjänstebeskrivning
Är du en driven och självgående person med en orädd personlighet? Brinner du för försäljning, vill ha tempo i arbetet och är ute efter en ny utmaning? Läs då vidare och ta chansen att bli en del av Berendsens framgångsrika lag redan idag!
I rollen som säljare inom Workwear kommer du arbeta med nykundsbearbetning av företagskunder inom industrin, tjänstesektorn och handeln. Det är en självständig roll där du på egen hand ansvarar för hela säljprocessen, från att boka dina egna kundbesök, skriva offerter, förhandlingar med kund till att skriva avtal. Du genomför både bokade möten och canvasbesök för att hitta nya kunder. Tjänsten innebär stor frihet under ansvar, där du arbetar mot budget och tydligt uppsatta mål. I denna roll utgår du från hemmet och arbetar inom distriktet från Halmstad i söder till Lysekil i norr och även österut mot Hjo. I tjänsten ingår tjänstebil, dator, telefon och iPad.
Du kommer att arbeta med ett starkt varumärke och ett företag som backar upp dig med löpande coachning och utbildningar. Berendsen erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Vidare är lagkänslan även något som värderas högt inom bolaget, där teamet tillsammans sporrar varandra mot nya mål.
Krav på person
För att passa in i rollen som säljare på Berendsen söker vi dig som har ett stort driv, är orädd och vågar prova dig fram för att nå ett bra resultat. ”Din vilja att lyckas är större än rädslan att förlora". Du visar på stort engagemang och arbetar disciplinerat samt strukturerat för att nå dina mål. Som person brinner du för försäljning, är utåtriktad och trivs i mötet med nya människor. Vidare är du nyfiken och inlyssnande för att kunna ta reda på kundens önskemål. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av någon typ av försäljning och kundbemötande för att lyckas i tjänsten. Har du tidigare arbetat med uppsökande B2B-försäljning är det meriterande, men inget krav. Vi ser att du har gymnasial utbildning, god datorvana samt B-körkort. Du behärskar även svenska i tal och skrift.
Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person, och hur du tror att detta påverkar dig i denna roll. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Heltid
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner gällande rekrytering, och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till vår Rekryteringskonsult Carolin Ericsson på 073-353 75 04. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Dock önskar vi ha din ansökan senast 30/6-2016. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post samt att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17