OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation Är du en erfaren ekonomiassistent? Då är det kanske dig vi söker. Nu söker vi en ekonomiassistent till en av våra kunder. Tjänsten som är på konsultbasis och heltid beräknas starta i juli och pågå till sista augusti. Dina arbetstider kommer att vara måndag - torsdag 08.30 - 17.00, fredagar 08.30 - 16.00 och du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget i Upplands Väsby. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team med trevliga och duktiga kollegor som gillar att arbeta i en bransch där det går undan. Rollen som ekonomiassistent innebär arbete med betalning och kreditering av bonus, sälj- och marknadsföringsstöd samt administration kring detta. Du kommer även att ta emot, kontrollera och registrera kundärenden som avser avtalad kompensation. Det är antingen fakturor avseende bonus och marknadsstöd eller Excel-filer med underlag för kreditering, från våra kunder. Vidare kommer du att undersöka och utreda eventuella avvikelser. Tjänsten innebär också att vidta åtgärder för att kompensation till kund sker i tid, samverka med kollegor internt och ha viss kontakt med kunder, via telefon och mejl. Utbildning/erfarenhet Du har minst gymnasieutbildning och det är meriterande om du har någon påbyggnadsutbildning inom ekonomi. Vidare har du erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra samt har grundläggande kunskaper i företagsekonomi och redovisningsprinciper. Dina datakunskaper är goda och du är en van användare av Excel, Outlook och SAP. Dina kunskaper i engelska är mycket goda, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, strukturerad och har ett bra siffersinne. Du trivs med att ha en koordinerande roll som kräver en god prioriteringsförmåga och har lätt för att anpassa dig till rådande behov. Vidare har du har en god förmåga att kommunicera med såväl kunder som kollegor. Känner du igen dig i den här beskrivningen? Då är du kanske den vi söker. Intervjuer sker löpande och kan leda till andra liknande uppdrag, sänd därför in din ansökan redan idag. På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom