OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Verksamhetsområde funktionsnedsättning - VF har verksamheter inom personlig assistans, bostad med särskild service, korttidshem för barn samt daglig verksamhet enligt LSS. Socialpsykiatri och mobila teamet enligt SoL.
Salems servicebostäder består av tre enheter som ligger lokaliserade i Salems centrum och personerna som får stöd av oss bor runt omkring i närområdena.
Inom våra enheter finns det mycket arbetsglädje och för att trivas hos oss ska du trivas med att ta eget ansvar, arbeta strukturerat samt alltid med ett respektfullt och gott bemötande till de personer vi ger stöd åt samt anhöriga och kollegor. Varje enhet ger stöd till mellan 6-8 personer.
Att arbeta hos oss innebär stora möjligheter till utveckling, flexibilitet och att påverka sitt arbete utifrån de ramar som lagstiftningen tillåter. Vi tillämpar årsarbetstid med möjligheter till flexibel schemaläggning utifrån verksamheternas skiftande behov. Vi är tre blandade grupper med kvinnor och män i varierande åldrar med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi som arbetar här tycker att det är roligt att gå till arbetet och vi trivs och hjälps tillsammans åt att skapa en god arbetsmiljö. Vi strävar efter att hela tiden arbeta målinriktat med en ständig utveckling av både verksamheten och av oss som arbetar här, för att kunna möta upp de personer vi är till för på bästa möjliga vis.
Som stödassistent så arbetar du med motivation, struktur och planering i samverkan med brukarna och dess nätverk. Du motiverar, inspirerar och deltar i aktiviteter tillsammans med brukarna. Varje stödassistent har ett eller flera uppdrag som där du ansvarar för upprättande och uppföljning av genomförandeplanerna tillsammans med brukarna. Du är också tillsammans med dina kollegor ansvarig för den verksamhetnära planeringen av arbetet, metodutevckling, schemaläggning , kvalitets- och utvecklingsarbete. Till stöd för arbetet med dokumentation och det verksamhetsnära kvalitetsarbete på de tre enheterna har vi en stödpedagog anställd.
Kvalifikationskrav
Ett krav är fullgjord utbildning inom något av följande:
•
Vård och omsorgsprogrammet / Omvårdnadsprogrammet
•
GPU/PPU - Grund och påbyggnadskurs för omsorger om psykiskt utvecklingsstörda (GPU = 1 termin och PPU = 1 termin)
•
Barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt eller pedagogiskt arbete
•
Annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig
För tjänsten krävs minst två års arbetslivserfarenhet av arbete med LSS eller arbete med personer inom personkrets 1, t.ex. särskola eller liknande. Du måste ha kunskap och erfarenhet kring kognitivt stöd för personer med neuropsykiatriska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med enklare bildstöd och att du är van att arbeta med att använda dig själv som kognitivit stöd gentemot de boende.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2018-12-07
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund