OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 285 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna.
Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet.
Vi erbjuder dig en visstidsanställning i en inspirerande arbetsmiljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteatern i hela dess bredd.
Önskad kompetens
• Marknadsföring på högskolenivå eller motsvarande
• Erfarenhet av att arbeta med och förmedla kultur
• Bred erfarenhet av arbete med digital marknadsföring och kompetens inom exempelvis AdsManager och Google ads.
• Analytisk förmåga och kunskap inom exempelvis Google Analytics
• Erfarenhet av projektledning
• Kompetens inom ekonomisk uppföljning och budgetering
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande
• Känsla för tonalitet och öga för visuell kommunikation
• Grundläggande kunskaper i bildbearbetning
• Erfarenhet av arbete i kulturorganisationer
Ansvar och arbetsuppgifter
Som projektledare tillhör du publikutvecklingssektionen och ingår i vårt projektledarteam med totalt tre projektledare. Du kommer att planera, leda och koordinera arbetet med att marknadsföra och sälja våra föreställningar som spelas på stora scenen. Det inkluderar både opera, musikaler och andra former av scenkonst. Du upprättar en marknadsplan för respektive produktion, ansvarar för din kostnadsbudget och följer självklart upp utfallet av dina aktiviteter. Du samarbetar med övriga projektledare avseende marknadsplaner och annonsering och säkrar att de är i samklang med Malmö Operas visioner och strategier. En betydande del av arbetet är att driva flera projekt med olika tidshorisonter samtidigt. Därför är det viktigt att du är proaktiv och strukturerad samt att du kan behålla överblicken i intensiva perioder.
Projektledaren är delaktig i publikutvecklingsarbetet på avdelningen, både strategiskt, taktiskt och operativt. Det inkluderar varumärkesarbete tillsammans med kollegor, att presentera Malmö Operas verksamhet brett för såväl befintlig publik som ny.
Arbetsuppgifterna innebär att följa och delta i produktionsprocessen för att hitta de rätta ingångarna till marknadsföring och publikutveckling kopplat till produktionen. Som projektledare fungerar du som sammanhållande länk till övriga funktioner på avdelningen och organisationen i de produktioner som du ansvarar för.
Profil
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Uppdraget ställer höga krav på kompetens, ansvarsfullhet, flexibilitet och god planeringsförmåga. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga samt är noggrann och strukturerad som person. Du har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt med exempelvis konstnärliga team, medarbetare, leverantörer och övriga intressenter.
Anställningsförhållanden: Tjänsten avser en visstidsanställning i upp till 6 månader. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Sista ansökningsdagen är 11 augusti 2023. Intervjuer planeras att genomföras under vecka 32 och 33.
Malmö Opera undanber kontakt med säljare och rekryteringsfirmor.