OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222656
Arbetsuppgifter
Till Fastighets- och gatukontorets enhet för fastighetsjuridik och värdering söker vi nu en arkivarie. Som arkivarie kommer du att ha ett brett arbetsområde, där administration kring avtal och nämndhandlingar utgör huvudfokus - exempelvis hanteringen av avtal inför och efter nämndssammanträden, ärende- och informationshantering och ansvar för det fastighetsjuridiska arkivet. I rollen ingår det även att vara objektförvaltare för avdelningens IT-system.
Parallellt med ovan arbetsuppgifter har du som arkivarie även möjlighet att bidra genom att systematisera och skapa rutiner för digital och fysisk informationshantering, innefattandes bl a. ansvar för det fastighetsjuridiska biblioteket, men även den digitala mall- och mappstrukturen. Vidare kommer du att få möjlighet att utveckla befintliga bevakningssystem m.m. avseende handlingar kopplade till stadens fastighetsägaransvar.
Kvalifikationer
Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning motsvarande 180 hp, där minst 60 hp är inom arkivvetenskap eller som har kunskaper genom arbetslivserfarenhet, som kan bedömas likvärdiga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och har god kunskap om de regelverk som styr arkiv- och informationshantering. För tjänsten krävs det goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
Vidare är det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ärende- och dokumenthantering, informationshantering, digitalisering och/eller systemförvaltning. Om du innehar grundläggande fastighetskunskaper, har erfarenhet av avtalshantering och av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina är även detta meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad och metodisk och kan självständigt överblicka och prioritera arbetsuppgifter för att på bästa sätt disponera din tid. Du har god samarbetsförmåga men har även förmåga att arbeta självständigt.
Då du kommer att samverka med andra är det viktigt att du både är pedagogisk och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Vi ser även gärna att du är en team- och samverkansorienterad person, samt att du är flexibel och lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om arbetsplatsen
Fastighets- och gatukontoret erbjuder ett öppet och prestigelöst arbetsklimat, där du kommer lära känna och samverka med kollegor med många olika kompetenser. Enheten för fastighetsjuridik och värdering ansvarar för stadens ekonomiska och juridiska fastighetsägande och är en viktig del i arbetet med att äga, utveckla, förvalta, överlåta och upplåta stadens fastigheter. På enheten arbetar för närvarande sju stadsjurister, fyra fastighetsvärderare och två avtalsadministratörer. Dina närmsta kollegor på enheten är ett engagerat team som brinner för sina respektive ansvarsområden. Det finns goda möjligheter till utveckling genom utbildning, till exempel inom fastighetsbildning och förrättningsfrågor. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs och vi kommer därför att ta vara på din potential och se till att du utvecklas och växer med oss.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Varmt välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98