OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223812
Fastighets- och gatukontorets stadsutvecklingsavdelning ansvarar för att planera och bygga den hållbara staden utifrån en helhetssyn på stadsutveckling. Enheten för verksamhetsstöd och sektionen för processtöd arbetar med avdelningsgemensam verksamhetsplanering, övergripande utredningar, projektstöd och koordinering. Enheten hanterar även markmiljöfrågor, plan- och bygglovsremisser för hela förvaltningen, ansvarar för den interna projekteringsverksamheten, samt framtagande av nybyggnadskartor.
Hit söker vi nu dig som vill arbeta i en samordnande och viktig roll nära avdelningsledningen!
Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer att vara att ge kvalificerat stöd till avdelningschef och ledningsgrupp i administrativa processer som är gemensamma för avdelningen. Främst kommer du att samordna, kvalitetssäkra och utveckla hanteringen av den politiska ärendeprocessen inom avdelningen, hantera mötesagendor och ha en sekreterarroll för ledningsgruppen. Du kommer även vara sekreterare i det organ som samordnar Storstadspaketet; en satsning för att öka kollektivtrafiken och bostadsbyggandet i bl a Malmö. Du fångar upp och strukturerar underlag från avdelningens chefer och medarbetare så som beslutsunderlag och rapporter. Samarbetet blir främst med avdelningens ledning, men även med förvaltningens centrala stödfunktioner så som ekonomi, kvalité, HR etc.
Kvalifikationer
För den här tjänsten krävs relevant högskole- eller universitetsutbildning och minst ett par års erfarenhet från en administrativ stödfunktion inom en politiskt styrd verksamhet, där du arbetat med utveckling av rutiner och arbetsprocesser. Du har erfarenhet av förändringsarbete, exempelvis genom att ha implementerat nya arbetssätt, samt arbetat i eller nära en ledningsgrupp. Det är en fördel om du har arbetat med politiska ärendeprocesser exempelvis nämndsadministration och gärna i ärendesystemet Platina.
Erfarenhet av eller kunskap om projektstyrning är också meriterande, då avdelningens verksamhet till största delen är projektorganiserad. Då rollen är mycket självständig behöver du ha förmåga att på eget initiativ identifiera arbetsuppgifter och ansvara för att processer sätts igång. Du är en god organisatör som skapar struktur och tydlighet och som trivs i en samordnande roll med många parallella tidplaner och förutsättningar att förhålla sig till. Samarbete och kommunikation är naturliga arbetssätt för dig, och du har en god förmåga att producera och strukturera information och texter på svenska.
Vad erbjuder vi dig?
Som medarbetare är du vår viktigaste resurs och därför tar vi vara på din potential och ser till att du utvecklas och växer med oss! Vi är en stor förvaltning, med olika verksamheter, olika yrken, komplexa och utmanande projekt, samt varierande arbetsuppgifter, vilket ger dig möjligheter att växa i din roll.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad. Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Stadsutvecklingen i Malmö sker i en snabb takt och det är många som vill bosätta sig/etablera sig i vår stad. Här har stadsutvecklingsavdelningen en viktig funktion inom förvaltningen, då avdelningen driver projekt kopplat till exploatering och trafikinfrastruktur. Vi arbetar nu med att förverkliga det så kallade Storstadspaketet – ett fyramiljardersprojekt med omfattande investeringar på infrastruktur och kollektivtrafik, cykelsatsning samt exploatering. Storstadspaketet genomsyra stora delar av förvaltningens arbete de kommande åren.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98