OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20242207
Med anledning av att en av våra medarbetare på Fastighets- och gatukontorets driftsektion yttre kommer gå på ett års föräldraledighet, söker vi nu en ersättare i rollen som teamsamordnare.
Arbetsuppgifter
Som teamsamordnare kommer du att ha både en beställarfunktion så väl som en nyckelroll i att leda och utveckla ett av våra team. Du kommer att arbeta nära teamet och stödja dem i olika frågor, som rör verksamheten. Du kommer också att ha ett övergripande ansvar för planering, genomförande och uppföljning av entreprenaderna i ett eller flera geografiska områden. Det innebär att du har kontroll över budgeten, gör prognoser och budgetäskanden, samt rapporterar resultat och avvikelser.
I din roll som teamsamordnare kommer du ha många kontaktytor både internt och externt. Du kommer att skriva tjänsteskrivelser till tekniska nämnden, ta fram manualer och rutiner, leda byggmöten, hantera kundtjänstärenden och felanmälningar, samt samverka med andra intressenter, så som entreprenörer, fastighetsägare och medborgare.
Du kommer även vara delaktig i olika projekt och nätverk inom förvaltningen, där du bidrar med din kompetens inom drift och underhåll.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad ingenjör med inriktning mot drift och underhåll av offentliga utemiljöer eller har annan motsvarande eftergymnasialutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du även ha minst ett års erfarenhet av att planera och ansvara för drift och underhåll av både grönytor och hårdgjorda ytor med tillhörande utrustning.
Vidare är det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att samordna arbetsgrupper eller team inom tjänstens arbetsområde, samt har arbetat med budgetansvar och har kunskaper i ABT 06, BAS P och BAS U.
Som teamsamordnare är du en viktig del i vårt arbete med att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet. Uppdraget innebär mycket samarbete med både interna och externa kontakter och kräver därför att du är kommunikativ, innehar goda kunskaper i svenska i tal och skrift och kan skapa och upprätthålla goda relationer med människor i olika roller och på olika nivåer.
Du är en person som tar ansvar för dina handlingar, föregår med gott exempel och har lätt för att identifiera och organisera de resurser som krävs för olika uppgifter. Att arbeta efter uppsatta tidsramar faller sig naturligt för dig.
Då uppdraget innebär att du ibland behöver röra dig mellan olika delar av Malmö på ett flexibelt sätt, krävs det att du har körkort och cykelvana.
Om arbetsplatsen
Driftsektion yttre, som är en del av park- och gatumiljöenheten på Fastighets- och gatukontoret, har i uppdrag att förvalta och upprätthålla status och funktion för stadens offentliga rum, så som gator, torg, parker, stränder och kommunala naturreservat, trafikanordningar, lekplatser och andra anläggningar, som är knutna till den allmänna platsmarken. Förvaltning omfattar renhållning, drift, vinterväghållning, underhåll, utveckling, samt beredskap. I sektionens uppdrag ingår även att kommunicera med kommunens invånare och andra intressenter gällande förvaltningsfrågor.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Förvaltningen fastighets- och gatukontoret äger, utvecklar och förvaltar stadens mark på uppdrag av tekniska nämnden. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad! Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98