OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223621
Arbetsuppgifter
Ekonomienheten samordnar och stödjer förvaltningen inom budget, redovisning, projektportföljen, fastighetsdeklarationer och lokalfrågor. Ekonomienheten är indelad i två sektioner, redovisningssektionen och investeringssektionen. Totalt kommer du att få 26 kollegor som tillsammans har en bred kompetens och ett stort engagemang. Vi söker nu en vikarie till redovisningssektionen som ska vikariera för en av medarbetaren som går på föräldraledighet.
Som ekonom hos oss kommer du främst att arbeta med ordinarie ekonomiarbete såsom löpande redovisning, månads- och årsbokslut samt konto- och motpartsavstämningar så väl som planering och uppföljning. Det kan även förekomma andra arbetsuppgifter där man samarbetar över ekonomisektionerna och enhetsgränserna, t.ex. gemensamma utvecklingsaktiviteter, informera om ekonomifrågor i verksamheten eller förändring av rutiner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomie kandidatexamen om minst 180 högskola poäng alternativt en eftergymnasial utbildning som vi bedömer likvärdig. Rollen kräver att du har erfarenhet av arbete som ekonom där du arbetat med redovisning, avstämningar och bokslut. Utöver det krävs det att du har goda kunskaper i Officepaketet men framför allt i Excel och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet, samt att du tidigare har arbetat med Ekot, Raindance, Qlikview eller QlikSense.
Rollen kräver att du som person arbetar strukturerat, noggrant och ha lätt för att se helheten samtidigt som du ska vara tålig och ha en förmåga att ibland arbeta med enformiga arbetsuppgifter. Vi söker dig som är driven och vill vara med att utveckla både processer och arbetssätt. Då tjänsten har många interna kontaktytor behöver du ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att skapa goda och varaktiga relationer.
Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö
stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och
påverka?
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern
organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du
en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid,
möjlighet till semesterväxling m.m.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat på 9 månader
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: snarast möjligt, enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98