OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20230522
Välkommen till enheten för IT-drift, Support och Larmcentral i Hälsa, vård- och omsorgsförvaltningen! Vår enhet består av två sektioner med cirka 65 medarbetare och enheten ansvarar för larmhantering, support samt teknik och kundtjänst inom förvaltningen. Som renodlad larmcentral har vi funnits sedan 2005 och vi arbetar ständigt för att utveckla oss.
Sektion larmhantering består av ungefär 45 medarbetare och det är vi som nu söker efter nya kollegor som vill bli en del av vårt samhällsviktiga team i larmrummet. Vi söker vikarier till månadsvikariat under sommaren 2023 från och med juni till och med augusti. På anställningen står det IT-administratör med inriktning larmhantering och support - i vardagligt tal kallar vi oss larmoperatörer! Och, hos oss genomgår alla nyanställda en obligatorisk intern utbildning till larmoperatör. Utbildningen genomförs under ca 4 veckors tid och är betald.
Varmt välkommen till oss på Malmö stads Larmcentral!
Arbetsuppgifter
I rollen som timanställd IT-administratör med inriktning larmhantering och support blir dina primära arbetsuppgifter att hantera och förmedla olika typer av inkommande larm till berörd mottagare under dygnets alla timmar och årets alla dagar.
Trygghetslarm som brukas av närmare 8000 Malmöbor samt kamerabevakning, hantering av inbrottslarm, personlarm och nödsändare bland annat tillhör det vardagliga uppdraget, och i övrigt ryms bland annat support till medarbetare och brukare i IT relaterade frågor.
Som IT-administratör/larmoperatör arbetar du med dator och telefon/headset som ditt huvudsakliga arbetsredskap i ett gemensamt larmmottagningsrum, därav ställer vi höga krav på din förmåga att kommunicera tydligt i så väl tal som skrift.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen på gymnasial nivå inklusive matematik, svenska och engelska och har grundläggande datorkunskap. Har du dessutom en yrkesutbildning inom relationsbaserade yrken är det meriterande. Du har minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet. Vi ser tidigare arbetslivserfarenhet från arbete på larmcentral eller callcenter som meriterande, liksom om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom vården.
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Har du kunskap i andra språk är det meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du god förmåga att prioritera och hantera arbetstoppar, ha en väl utvecklad empatisk förmåga och god simultankapacitet. Du är dessutom bra på att följa och arbeta efter satta rutiner. Vi kommer sätta stort värde på personlig lämplighet och social kompetens då vi möter både medarbetare och brukare i de uppdrag vi har inom förvaltningen.
Arbetet kräver att du kan arbeta dygnet runt, året runt.
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Sommarvikariat
Omfattning: Heltid/Deltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Utbildningsstart i maj 2023
Vi kommer att göra löpande urval och intervjua under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag!
Eftersom larmcentralen är säkerhetsklassad kommer du att genomgå en intervju med en säkerhetskonsult om du går vidare i processen. Utdrag ur belastningsregister kommer att beställas av larmcentralen.
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98