OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med människor och har ett genuint intresse i att göra skillnad för en medmänniska? Vi på Humana söker personliga assistenter för fasta schemarader samt timvikarier, till en man boendes i Västerås.
Vår kund är en man i över medelåldern som har en muskelsjukdom. Du som assistent förväntas vara behjäplig och lyhörd för kundens hjälpbehov.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att arbeta med:
- vara behjälplig med personlig omvårdnad
- förflyttningar sker via tak lift - därför ser vi liftvana som meriterande
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet.
- kund har en bil som han önskar använda och då är det du assistent som kör, därav krav på B-körkort. Bilavtal upprättas.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:
- Två SLUV (så länge uppdraget varar) 37,75 h/v. Arbetstiderna är förlagda måndag-torsdag 9:30-20:30, fredag 9:30-00.00 samt helger 10-03:00.
- Timvikarier samt personal som kan följa med på utlandsresa 6 veckor hösten/vintern 2023.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:En schemarad med start omgående. En schemarad med start 6 mars, dessförinnan är det önskevärt att bredvidgång skett.
Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag.
Vem är du?
- vi ser gärna kvinnliga sökanden
- du har B-körkort och tillgång till egen bil om du bor utanför stan för att lätt kunna ta dig till arbetet
- du har lätt att skapa och bibehålla långsiktiga relationer
- du är lyhörd och har lätt att förstå instruktioner, därför ser vi gärna att du har goda kunskaper i svenska språket
- du är trevlig, glad, lättsam och har lätt att anpassa dig i nya situationer
Att jobba på Humana
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult