OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb?
Om tjänsten
Som personlig assistent agerar du och hjälper till där behov uppstår. Kunden är en man i 50-års åldern som har fått en stroke och behöver en hjälpande hand i vardagen. Vårt uppdrag utgår från kunden och hans behov, vilket gör att det är viktigt att du delar vår syn på personlig assistans. Respekt är ett nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta på, och vi vill att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- På- och avklädning
- Personlig hygien
- Följa med på aktiviteter
Vem är du?
Vi söker dig som är bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang och är glad och positiv.
Krav:
- Inte har pälsdjur då allergi finns
- Är rökfri
Arbetstid
Du kommer att arbeta på torsdagar kl. 10.30-17.00.
Lön
Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vad händer nu?
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Din ansökan kommer läsas av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Att tänka på inför din ansökan
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.
För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vad erbjuder Humana?
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har kollektivavtal och tjänstepension. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi finns i hela Sverige så om du flyttar så finns det stora möjligheter för dig att fortsätta jobba hos oss på din nya ort.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult