OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu efter dig som vill jobba som personlig assistent i Svanskog!
Som personlig assistent agerar du som kundens armar och ben och hjälper till där behov uppstår. Kunden är en man i 70-års åldern som har diagnosen MS. Han sitter i rullstol och behöver en hjälpande hand i vardagen. Mannen är fullt kommunikativ och goda arbetsrutiner finns på plats. Vårt uppdrag utgår från kunden och hans behov, vilket gör att det är viktigt att du delar vår syn på personlig assistans. Respekt är ett nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta på, och vi vill att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra!
Tjänsten är ett föräldrarvikariat på ungefär 85%.
Vi söker dig som:
- Har körkort (Bor man utanför Svanskog krävs tillgång till bil)
- Är rök- och snusfri
Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av personlig assistans
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre. Ta chansen att söka jobb till en trevlig assistans!
Arbetstid/Varaktighet:Schemarad 35 timmar i veckan, inklusive väntetid på natten. Utgör en tjänstgöringsgrad på ungefär 85%.
Arbetstiderna är varierande dag, kväll och natt, vardag och helgspass. En del av nattpassen utgörs av vad som kallas "väntetid", tidigare kallad jourtid.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult