Management Assistant för dig som vill utvecklas!

Management Assistant för dig som vill utvecklas!

Arbetsbeskrivning

Till den här rollen söker vi dig med utbildning som har ambition och driv att vilja utvecklas snabbt! Som Management Assistant kommer du att ha oändliga karriärmöjligheter att utvecklas vidare! Vill du vara en viktig del hos vår kund som identifierar och skalar upp nystartade företag? Vi söker dig som är serviceminded, strukturerad och drivs av att arbeta i en miljö med högt tempo samtidigt som du känner ansvar och ägandeskap för ditt arbete. Skicka din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en Management Assistant till ett mycket välkänt företag i en innovativ bransch. I rollen som Management Assistant kommer du att stötta med att skapa de bästa föutsättningarna för att vår kund ska kunna leverera i toppklass. Som en del av vår kunds ledningsgrupp får du oändliga karriärmöjligheter att utvecklas vidare inom verksamheten och ute i innovationsekosystemet. Målet är att du stannar i rollen och gör rollen effektiv för att i framtiden rekrytera din ersättare och fortsätta din utvekling i en annan roll inom företaget. För att lyckas och trivas i tjänsten är det viktigt att du är nyfiken, strukturerad och kan hantera många bollar i luften.

Det är en direktrekrytering, detta innebär att rekryteringsprocessen sker via Academic Work men du anställs direkt av vår kund.

Här erbjuds du


* Ett fantastiskt tillfälle att få en bred förståelse för en ny verksamhet och få en inblick i deras strategiska arbete
* En spännande roll med olika uppgifter där ingen dag är den andra lik och med möjligheter att driva egna projekt utifrån egna intressen och utvecklingsområden
* Att få vara del av en internationell arbetsplats med en dynamisk och inkluderande arbetskultur samt med oändliga karriärmöjligheter


ARBETSUPPGIFTER
Som Management Assistent kommer du att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter på administrativ, operativ och strategisk nivå samt i nära samarbete med teamet. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära att:


* Förbereda presentationsmaterial och hantera kommunikationsaktiviteter
* Supportera för att underlätta Venture Board- och Portfolio Board-möten där beslut fattas om investeringar till nystartade företag
* Administrativa uppgifter såsom boka och summera möten, äga agendan till och driva veckomöten, preppa och hantera mötesagendor för att få insikt i diskussioner och beslut
* Hantera beställningar av utrustning, material och andra förnödenheter
* Hantera åtkomsträttigheter till anläggningar och system
* Hjälpa chefer med att hantera kalendrar, hantera researrangemang såsom att boka resor och lokaler, hantera reseräkningar etc. samt andra avdelningsaktiviteter
* Välkomna nya medarbetare och säkerställa att medarbetare i organisationen trivs, genom att säkerställa en inspirerande och trevligt kontorsmiljö
* Arrangera möten och sociala evenemang


VI SÖKER DIG SOM
- Har examen inom business administration eller annat relevant område, masterexamen är meriterande
- Har tidigare erfarenhet av att självständigt driva egna projekt och har förmågan att äga sina arbetsuppgifter
- Har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter som nämns ovan
- Har goda kunskaper i engelska, tal och skrift. Detta då språket används i den dagliga verksamheten

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga färdigheter och din strävan efter positionen. För att trivas i rollen tror vi att du är driven och proaktiv och tycker om att ta stort ansvar för både ditt eget arbete famt för företagets mål och vision. Dessutom tror vi att du känner igen dig själv i följande kompetenser:


* Flexibel
* Lyhörd
* Engagerad
* Personlig mognad


#

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm och vid behov Södertälje.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om kunden ges i rekryteringsprocessen...

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 4 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

Administratör

8 oktober 2024

Enhetsassistent

Enhetsassistent

8 oktober 2024

Administratör

Administratör

8 oktober 2024