Management Assistant till Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter en Management Assistant som trivs med att arbeta nära verksamheten och med att stötta både medarbetare och chefer i organisationen. Har du dessutom ett öga för ekonomi och struktur kan det vara dig vi letar efter!
Vad rollen innebär
I rollen som Management Assistant arbetar du nära både avdelningschef, team managers och medarbetarna på kontoret. Du har också kontakt och samarbete med assistenter för andra avdelningar i Sverige, samt ekonomiavdelningen. Du kommer arbeta mot en avdelning som sitter både i Trollhättan och Göteborg men placeringsort för denna tjänsten är i Trollhättan. I arbetet ingår bland annat:
Administration inom ekonomi, personal & projekt.
Fakturering, kostnadskontroll och kontering av leverantörsfakturor.
Introduktion av nya medarbetare.
Hjälpa konsulter, teamchefer och avdelningschefen med avdelningens verksamhet.
Bidra till kulturen och arbeta för gemenskap på kontoret.
Vara med på avdelningens ledningsmöten.

Vem du är
Vi söker dig som har/är:
Utbildning inom finans/service eller tidigare erfarenhet av liknande roll.
Erfarenhet av att hantera ekonomisystem.
Goda kunskaper i både svenska och engelska.
Duktig på att kommunicera i både tal och skrift.
En bred ekonomisk förståelse som du lätt kan applicera i praktiken och i ett affärsperspektiv.

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har ett professionellt tillvägagångssätt när du tar dig an uppgifter och har lätt för att kommunicera med både medarbetare och kunder. Du uppskattar teamarbete och navigerar med enkelhet mellan dina olika prioriteringar. Då dina arbetsuppgifter många gånger är av finansiell karaktär ser vi också att du är strukturerad och följer deadlines. Som person är du hjälpsam, kommunikativ, självstartande och proaktiv. Det är också viktigt att du är prestigelös och trivs i ett öppet klimat då vi aktivt arbetar för en trivsam kultur där vi har roligt tillsammans.
Vad vi erbjuder
På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:
Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.
Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.
Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.
Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.
Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aleido Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2024
  • Ansök senast: 30 juni 2024

Liknande jobb


20 december 2024