Management assistent ⭐

Management assistent ⭐

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat som VD-assistent, chefsassistent, administrativ assistent, koordinator eller liknande? Är du en lösningsorienterad och strukturerad dooer med hög integritet och servicekänsla som gillar att hjälpa andra människor? Vi på Comparico vill att du börjar jobba hos oss!


Vilka Comparico är och vad vi gör
Comparico utvecklar sajter som hjälper människor att jämföra abonnemang och tjänster. Vi har under senaste åren byggt upp några av Sveriges ledande jämförelse- och informationstjänster bl.a. Boupplysningen.se, Bredband.se och Mobilabonnemang.se.
Teamet består av 10 medarbetare som alla drivs av att hjälpa människor att spara tid och pengar genom att utveckla fantastiska jämförelsetjänster.
Vanligtvis sitter alla tillsammans på vårt kontor i centrala Uppsala men jobbar nu remote tillsvidare.


Vad vi erbjuder
⭐️ Flexibla arbetstider. Du kan påverka dina arbetstider så att dom passar ditt privatliv, inte tvärtom.
⭐️ Ingen press utifrån. Vi utvecklar bara egna tjänster och bestämmer därför själva arbetstempo.
⭐️ Din fritid = fri tid. Du behöver aldrig vara nåbar utanför arbetstid.
⭐️ Stor möjlighet att utvecklas. Företaget växer snabbt och med det så växer också nya roller och arbetsuppgifter fram. Det gör att du har stora möjligheter att utvecklas inom företaget


Om rollen
Som Management assistent kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att se till att den dagliga verksamheten flyter på. Du jobbar samtidigt aktivt med att hitta förbättringsmöjligheter i våra interna processer och kommunikation. Du har en förmåga att se problem innan dom uppstår och jobba proaktivt för att problem inte ska uppstå. Tänk Donna i serien Suits.
En vanlig arbetsdag kan vara att hantera inkommande e-post och kommunikation i andra kanaler, hantera personalrelaterade ärenden, sammanställa information till en ny jämförelsetjänst, skapa presentationsmaterial till möten och planera företagets digital fredags-AW.
Som Management assistent kommer du att ha väldigt varierande arbetsdagar med många olika arbetsuppgifter. Du kommer lära dig mycket och utvecklas inom många olika områden på kort tid.
Du kommer även supportera och assistera i olika personliga ärenden vid behov.
Dina arbetsuppgifter i korthet
👉 Samla in och sammanställa information
👉 Optimera och effektivisera administration i verksamheten
👉 Anordna personalevents
👉 Hantera användare och inloggningar i våra system
👉 Skapa content för employer branding i sociala medier
👉 Projektleda rekryteringar
👉 Hålla offboarding / onboarding av nya medarbetare
👉 Hantera personalrelaterade ärenden som ledighet, arbetsgivarintyg m.m.
👉 Skapa presentationer
👉 Uppdatera information om våra databaser
👉 Supportera och assistera i VDs personliga ärenden vid behov
👉 Hantera inköp av kontorsmaterial och tjänster
👉 Hantera och delegera inkommande e-post och kommentarer
👉 Underhålla Google Drive och interna kunskapsdatabasen
👉 Projektleda interna projekt


Vem vi söker
För att lyckas i rollen som Management assistent så bör du ha arbetat i en liknande roll tidigare. Du trivs i en supportande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta för medarbetare och vara en viktig kugge i den dagliga verksamheten.
Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och professionell, har en god planeringsförmåga samt ett proaktivt arbetssätt. Din höga integritet gör att du är pålitlig och skapar förtroende och trygghet i din omgivning. Är du dessutom mån om andra människor, lyhörd och har hög servicekänsla så kommer du att bli mycket uppskattad hos oss.
Du är sedan tidigare van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt. Du är prestigelös i att utföra både enklare och mer kvalificerade uppgifter.
Du har förmåga att arbeta proaktivt och du kan snabbt identifiera vad som behöver göras och tvekar inte att hugga i där det behövs.
Som spindeln i nätet på företaget är du en god kommunikatör, initiativtagande och har lätt för att samarbeta i olika sammanhang och med olika personer.
För att lyckas i rollen har du...
✔️ arbetslivserfarenhet från en liknande assistentroll
✔️ minst gymnasieutbildning
✔️ pluggat företagsekonomi i någon form
✔️ goda kunskaper i Googles produkter, t.ex. Drive, Sheets och Docs
✔️ kunskaper i bildhantering, t.ex. Adobe Photoshop
✔️ flytande svenska i både tal och skrift
Personliga egenskaper vi söker hos dig
⭐️ Hög integritet. Du håller det du lovar och gör vad som är rätt.
⭐️ Prestigelös. Du utför både enklare och mer kvalificerade uppgifter med glädje och energi
⭐️ Problemlösare. Du gillar nya utmaningar och att lösa problem
⭐️ Självständig. Du tar gärna egna initiativ och driver egna projekt utifrån företagets mål.
⭐️ Positiv. Du ser möjlighet och lösningar på alla utmaningar på uppstår.
⭐️ Flexibel. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att bredda din kompetens.
⭐️ Tekniskt kunnig. Du har god datorvana och lätt för att sätta dig in i och lära dig nya system.
Passar du in på beskrivningen? Ansök nu!
Skicka in CV, Linkedin-länk och ett kort meddelande om vem du är och varför du söker tjänsten. Märk mailet med "Management assistent". Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande så skicka in din ansökan redan nu. 🚀

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Comparico AB UPPSALA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Postadress

Salagatan 16A
UPPSALA, 75330

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024