Management Assistent till Zeppelin

Management Assistent till Zeppelin

Arbetsbeskrivning

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.



Om tjänsten

Som Management Assistant stöttar du VD samt ledningsgruppen med diverse administrativa uppgifter. Det är en bred och varierande roll med olika uppgifter, med fokus på att underlätta VD samt ledningsgruppens vardag, men även att driva egna projekt och event inom olika områden t ex kick-offer mm.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Support, stöttning och förberedelser till VD samt ledningsgruppen
* Ansvara för administrativa uppgifter och rapportering
* Koordinera kommunikation
* Förbereda material och underlag inför möten
* Lunchbeställningar och andra förberedelser inför möten
* Förbereda och behandla extern och intern kommunikation
* Protokollskrivning vid t ex ledningsmöten
* Boka resor och koordinera kalendrar
* Planera och organisera relevanta event och projekt
* Samordna kontorsaktiviteter, posthantering, ansvara för kontorsmaterial samt det vardagliga arbetet kring kontoret

Vi ser att rollen som Management Assistant är varierande och utåtriktad där du blir navet för VD och ledningen i att skapa struktur och administrativ ordning och reda. Då det finns goda möjligheter att utvecklas i bolaget så ser vi gärna någon som ser denna roll som en start på en resa med Zeppelin Sverige AB.

Tjänsten rapporterar till VD.

Din bakgrund:
* Relevant utbildning på lägst gymnasienivå
* Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter
* Mycket goda datakunskaper i Officepaketet
* Svenska och engelska flytande i tal och skrift
* Tyska i tal och skrift är mycket meriterande

Din profil:

För att lyckas i jobbet behöver du vara självständig, strukturerad och drivande. Då du har mycket kontakt med olika delar i företaget, inklusive internationella, måste du ha lätt för att samarbeta, är kommunikativ och tillmötesgående. Som person har du skinn på näsan och är inte rädd för att ta egna initiativ.

Vi erbjuder:
* En varierad roll i ett snabbfotat företag.
* Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
* Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.

Placering: Huvudkontoret i Mölndal

Frågor? Ring Carina Almquist, HR Director på telefon: 0703-560495
Unionens representant, Andreas Barås på telefon: 0703-588207

Intresserad? Skicka din ansökan senast den 5 juni. Vi gör löpande urval och tillsättning, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024