Management Support till Ernströmsgruppen

Arbetsbeskrivning

Ernströmgruppen är en privat industriell företagsgrupp vars ambition är att göra bra bolag bättre för en hållbar och digital framtid. Bolaget ägs av familjebolaget Ernström & C:o men arbetar helt självständigt.

Ernströmgruppen är ett starkt decentraliserat ekosystem av företag och precis som i en välmående skog finns det olika träd av varierande storlek och inriktning. Det är denna olikhet, samt ett starkt och integrerat rotsystem, som ger styrkan som behövs för att optimalt kunna möta framtidens möjligheter och utmaningar. Varje bolag leds av duktiga människor som drivs av att göra sina verksamheter lite bättre, lite effektivare och lite mer kundorienterade varje dag. Denna decentraliserade affärsmodell skapar inte bara snabbrörlighet utan attraherar också kompetenta människor som kan, och får, utveckla sina bolag i nära symbios med kundernas förväntningar, nya affärsmöjligheter och egna initiativ. Ernströmgruppen har ingen exitagenda för sina förvärv och dotterbolag utan ser sig som ägare över generationer. Idag omsätter gruppen ca 2,4 miljarder SEK med 1 000 medarbetare och över 31 Nordisk/Baltiska bolag. 2020 ser ut att bli ännu ett år av stark företagsutveckling.

Vi söker nu en Management Support till Ernströmgruppen, en spännande nordisk industriell företagsgrupp.

Om tjänsten
Du kommer att ansvara för kontors- och administrativ service samt support till ledningen. Rollen är administrativt bred och innehåller allt från att administrera bolagshandlingar för koncernen, bistå vid hållbarhetsrapportering och fakturering till att delta i arbetet med layout och textgranskning av årsredovisningar och andra rapporter till bolagets intressenter. I rollen ingår också att arbeta med kommunikation, intern som extern och publicera information på sociala medier, boka möten och events och driva processförbättringar. Som du nog förstår handlar mycket om att strukturera, sortera, skapa ordning och effektivisera. Du kommer också att vara med i implementeringen av ett nytt dokumenthanteringssystem.

Vi söker dig som
Gillar att skapa ordning, effektivitet och trivsel i din omgivning. Du har en vana att jobba i ett mindre, gärna internationellt team, där du stöttar ledning och chefer. Vi tror att du tidigare har haft liknande arbetsuppgifter, gillar en koordinerande roll, har ett visst ekonomiintresse och jobbat i serviceyrken. Du har förmågan att se vad som behöver göras och ser till att det blir gjort. Du har också en god vana vid att jobba i affärssystem och kan publicera innehåll på intranät och sociala medier.

Erbjudande
Du får möjligheten att arbeta i en organisation som arbetar långsiktigt och investerar i spännande bolag. Rollen är ny och du kommer att få vara med och forma den och ditt arbete.

Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen att söka via www.jerrie.se senast den 31 mars. Vi arbetar löpande med intervjuer så ansök gärna snarast. Vid frågor kontakta gärna Helene Hagman på 0708-204704, helene.hagman@jerrie.se Linkedin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024