Management Trainee

Arbetsbeskrivning

Till Hector rail söker vi nu en affärsorienterad och driven Management Trainee. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på 6 månader och för rätt person finns det möjlighet till anställning hos Hector rail efter uppdragsperioden. Tjänsten är på heltid med start omgående. Hector rails kontor i närheten av Mörby Centrum.

Ditt uppdrag

I rollen som Management Trainee kommer du att stötta Chef och avdelning i högt och lågt. Detta är med andra ord en bred roll där du får möjlighet att samarbeta med många kontaktytor såväl internt som externt, i en föränderlig miljö. Du kommer att vara en del av ett nytt team där ni får möjlighet att utveckla och utvecklas samt att du kan sätta din egen prägel på rollen.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:


Ta fram statistik
Skapa rapporter
Boka och koordinera interna samt externa möten
Avtalshantering
Enklare ekonomiuppgifter som att ta fram faktureringsunderlag
Uppföljning av ärendehantering
Övriga ad-hoc administrativa och koordinerande arbetsuppgifter


Din bakgrund

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annat relevant område som t ex logistik/teknik. Du har goda kunskaper i Office-paketet samt kommunicerar obehindrat i svenska och engelska både i tal och skrift. Här du även kunskaper i tyska är det meriterande.

För att axla rollen på ett framgångsrikt sätt ser vi att du är en koordinerande ”doer” med förmåga att kritiskt tänka och analysera för att på bästa sätt kunna identifiera och lösa uppgifter. Du är bra på att prioritera och är positiv till förändring. Du motiveras av att ge bra service, kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och är van vid att arbeta självständigt. 

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepaace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön - Fast plus rörlig lön
  • Heltid Behovsanställning
  • Publicerat: 19 september 2017

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024