OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
- Uppdraget består av att inom delar av kundens organisation arbetsleda etablering av en förstärkt verksamhetsförmåga gällande att:
- Bedriva kontinuerligt strategiarbete.
- Kontinuerligt omsätta strategi i operativ leverans.
- Leda arbete inom organisationsdelar som strategin omfattas av.
- Arbetet kan komma att omfatta omvärldsanalys, förmågeinventering och mognadsanalys samt att vägleda organisationen i strategiska ställningstaganden. Arbetet kan även bli mer operativt genom förändringsledning, projektledning och personalledning (inkl. interimschef).
Arbetet tar sin utgångspunkt i kontinuitet men ska även kunna belysa andra perspektiv, till exempel snabbrörlighet, datakvalitet, resurseffektivitet och hållbarhet. Arbetet kan komma behöva förhålla sig till dimensionerande scenarier och beskriva hypotetiska handlingsalternativ. Arbetet avses resultera i ett metodstöd för strategiskt arbete, ett strategiskt innehåll och en förmåga att bedriva kontinuerligt strategiarbete.
Arbetsuppgifter:
- Förändringsledning
- Projektledning
- Förvaltningsledning
- Personalledning (t.ex. interimschef)
- Kommunikation
- Workshopfacilitering
- Arbetsplanering
- Leveranspaketering
- Beslutsframställning
- Avtalsuppföljning
- Verksamhetskartläggning
- Organisationsutformning
- Utfallsrapportering
- Omvärldsanalys
- Strategiframställning
- Situationsbeskrivning
- Målbeskrivning
- Nyttobeskrivning
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 15 års yrkeserfarenhet av praktisk verksamhetsutveckling och förändringsledning de senaste 15 åren.
- Minst 10 års erfarenhet av befattning med ansvar för verksamhetsövergripande strategi och styrning under de senaste 15 åren.
- Minst 5 års erfarenhet i chefsbefattning med personalansvar för minst 15 medarbetare under de senaste 15 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att utformat och arbetslett strategiarbete i statlig myndighet de senaste 10 åren.
- Minst 1 års erfarenhet av att inom de senaste 5 åren ha förmågekartlagt och verksamhetsplanerat kärnverksamhet inom elförsörjningssegmentet.
- Minst 1 års erfarenhet av att inom de 5 senaste åren ha arbetslett uppdrag gällande utveckling av kontinuitetsförmåga för kärnverksamhet inom elförsörjningssegmentet.
- Minst 1 års erfarenhet av att inom de senaste 5 åren ha arbetslett uppdrag i säkerhetskänslig verksamhet samt därigenom handlagt säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter (OSL 2009:400, 15:2).
- Erfarenhet av att inom de senaste 5 åren ha framarbetat beslutsunderlag eller avtal i statlig myndighet för ställningstagande på högsta ledningsnivå.
- Minst 3 års erfarenhet av att arbetat som konsult inom uppdragsbeskrivningens område de senaste 5 åren.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 1 års erfarenhet av att inom de senaste 5 åren ha arbetslett framarbetning av krisberedskapsrelaterade scenarier för dimensionering av kärnverksamhet inom statlig myndighet samt arbetslett verksamhetsutveckling baserat på därinom dimensionerande scenarier.
- Minst 1 års erfarenhet av att inom de senaste 5 åren ha genomfört mognadsanalyser samt beskrivit strategisk förflyttning baserat på dessa.
- Minst 2 års erfarenhet av att under de senaste 10 åren ha etablerat förvaltningsstyrning på både strategisk och operativ nivå.
- Minst 2 års erfarenhet av att ha etablerat processer som väver samman verksamhetskrav med it-arkitektur.
- Att samtliga skallkrav och börkrav uppfylls av 1 vid anbudstillfället primär resurskonsult.
Önskemål om personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.
- Arbetar självständigt och målinriktat.
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
- Förmåga att arbeta i grupp.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström