OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är erfaren managementkonsult och som utöver egna konsultuppdrag inom verksamhetsutveckling med utgångspunkt i nya tekniska möjligheter också har en passion för att skapa förutsättningar för kollegor att växa och därmed vill ta en nyckelroll inom ledningen för vår rådgivande verksamhet.
Som Personnel Manager (PM) kommer du att utöver egna konsultuppdrag ansvara för ett team på 5-10 medarbetare.
För att lyckas i rollen tror vi att du både har ett par års erfarenhet som ledare, och egen erfarenhet av att leda leveranser i någon roll om minst fyra år. Det är meriterande om din erfarenhet kommer från tekniska leveranser. Vi tror också att du har ett stort intresse för att skapa nya affärsmöjligheter hos såväl befintliga som nya kunder.
Vårt team består idag av ca 30 medarbetare med olika lång erfarenhet av rollerna digital strateg, verksamhetsutvecklare, business designer, kravanalytiker, projektledare och förändringsledare.
Vi arbetar ofta i team med andra kompetenser inom bolaget, där vi står för ledning och styrning.
Vem är du?
Vi söker dig som tar egna initiativ och har erfarenhet av att leda team och medarbetare i leveranser. Du har det mänskliga perspektivet i fokus men också stor förståelse för tekniken. Du är väl bevandrad i en eller flera relevanta metodiker. Det är viktigt att du är van att arbeta med kunder, beställare och produktägare i komplexa miljöer då vi ofta är ute på avancerade uppdrag. Vi ser att du har ett intresse för tekniska lösningar och digitalisering och vill diskutera dessa med både utvecklare och personer med olika erfarenhet inom IT.
• Minst 4 års dokumenterad erfarenhet inom ditt område
• Minst 2 års erfarenhet av personalledning
• Erfarenhet av att driva leveranser på plats hos kund
• Erfarenhet av att leda ett team med olika kompetenser
• Erfarenhet av att arbeta som konsult
• Intresse av att driva affären och kunden framåt
• Relevant akademisk examen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Du har bred branschkännedom och gärna ett extra fokus kring någon av sektorerna; hälso- och sjukvård, energi, telekom och offentlig sektor.
Vilka är vi?
Sopra Steria är ett internationellt konsultföretag som är ledande inom digital transformation av medelstora och stora organisationer. Vår unika kombination av specialistkompetens inom både verksamhetsutveckling och IT ökar värdet på och användbarheten av våra kunders satsningar.
Bland våra kunder finns de mest renommerade företagen och organisationerna i regionen och nationellt. Kombinerat med den internationella koncernens samlade partners, kunskap och strukturkapital finns alla möjligheter till hög grad av personlig och professionell utveckling.
I världen är vi mer än 45 000 medarbetare. 470 av oss finns här i Sverige, där var tredje medarbetare är en kvinna. Vår starka kultur bygger på samverkan och teamwork. Genom att dela med oss av vår kunskap och vår positiva kultur bygger vi långsiktiga relationer med både medarbetare och kunder.
På Sopra Steria får du möjlighet att jobba i teknikens framkant, tillsammans med högt kvalificerade kollegor. Vi arbetar aktivt med att skapa bra gemenskap och arbetsglädje. Vi tror på trivsel, trygghet och tillit som den bästa grunden för proaktivitet och kreativitet. Du som börjar jobba hos oss får schyssta villkor, ett långsiktigt perspektiv på dig som medarbetare och goda karriärmöjligheter.
Känner du igen dig i beskrivningen och är intresserad av ett mycket omväxlande och inspirerande jobb hos ett driftigt och framgångsrikt företag?
Ansökan
Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail.
Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Bildt, karin.bildt@soprasteria.com
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.