Managementkonsult med personalansvar

Managementkonsult med personalansvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är erfaren managementkonsult och som utöver egna konsultuppdrag inom verksamhetsutveckling med utgångspunkt i nya tekniska möjligheter också har en passion för att skapa förutsättningar för kollegor att växa och därmed vill ta en nyckelroll inom ledningen för vår rådgivande verksamhet.

Som Personnel Manager (PM) kommer du att utöver egna konsultuppdrag ansvara för ett team på 5-10 medarbetare.

För att lyckas i rollen tror vi att du både har ett par års erfarenhet som ledare, och egen erfarenhet av att leda leveranser i någon roll om minst fyra år. Det är meriterande om din erfarenhet kommer från tekniska leveranser. Vi tror också att du har ett stort intresse för att skapa nya affärsmöjligheter hos såväl befintliga som nya kunder.

Vårt team består idag av ca 30 medarbetare med olika lång erfarenhet av rollerna digital strateg, verksamhetsutvecklare, business designer, kravanalytiker, projektledare och förändringsledare.

Vi arbetar ofta i team med andra kompetenser inom bolaget, där vi står för ledning och styrning.

Vem är du?

Vi söker dig som tar egna initiativ och har erfarenhet av att leda team och medarbetare i leveranser. Du har det mänskliga perspektivet i fokus men också stor förståelse för tekniken. Du är väl bevandrad i en eller flera relevanta metodiker. Det är viktigt att du är van att arbeta med kunder, beställare och produktägare i komplexa miljöer då vi ofta är ute på avancerade uppdrag. Vi ser att du har ett intresse för tekniska lösningar och digitalisering och vill diskutera dessa med både utvecklare och personer med olika erfarenhet inom IT.

• Minst 4 års dokumenterad erfarenhet inom ditt område
• Minst 2 års erfarenhet av personalledning
• Erfarenhet av att driva leveranser på plats hos kund
• Erfarenhet av att leda ett team med olika kompetenser
• Erfarenhet av att arbeta som konsult
• Intresse av att driva affären och kunden framåt
• Relevant akademisk examen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Du har bred branschkännedom och gärna ett extra fokus kring någon av sektorerna; hälso- och sjukvård, energi, telekom och offentlig sektor

Varför välja oss?

Den största anledningen till att du bör överväga att ansöka är möjligheten till att få lära och ständigt utvecklas tillsammans med inkluderande, kompetenta och erfarna kollegor. För oss är det en självklarhet att dela kunskap mellan oss och vi löser utmaningar tillsammans. Den kulturen har också bidragit till att vi är utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2021 av Great Place to Work. Förutom underbara kollegor får du givetvis också möjlighet att arbeta för branschens mest spännande kunder och arbeta med ett brett spektrum av projekt som bidrar till samhällsnytta.

Vi tillhör en internationell koncern och är ledande i Europa inom digitalisering. I världen är vi 46 000 medarbetare, vara 450 av oss finns här i Sverige där vi har kontor i Östersund, Stockholm, Göteborg och Malmö.

Ansökan

Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail.

Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Bildt, karin.bildt@soprasteria.com

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sopra Steria
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 30 mars 2022

Besöksadress

Vasagatan 38, 6 tr
None

Postadress

Vasagatan 38, 6 tr
Stockholm, 11120

Liknande jobb


3 december 2024

3 december 2024

2 december 2024

2 december 2024