OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 9 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden söker en Managementkonsult till energibranschen.
Uppdragsbeskrivning
Du ska ha förmågan att anamma en stödjande och utvecklande roll som processtöd gällande kundens systemstöd för avräkning. Rollen kommer att vara central på enheten och en viktig pusselbit i det löpande arbetet med att ställa om och förbereda kundens IT-system för kommande marknadsförändringar.
Arbetsuppgifter:
- stötta och arbeta operativt med våra systemstöd för avräkning och tillsammans med enhetens verksamhetsspecialist stötta i alla ingående funktioner i balans-, utlands- och transmissionsnätsavräkningsprocesserna, men även transitavräkning och Ediel.
- delta och i viss mån leda arbetet med testning av våra systemstöd (framförallt avräkningssystemet ”Generis” men även vårt strukturdatasystem ”Mäster”).
- bistå pågående förändringsprojekt med löpande arbete.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk examen inom teknik eller ekonomi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
- God kännedom om elmarknadens processer eller erfarenhet från avräkning på t.ex. nätbolag, balansansvarig eller systemleverantör.
- Erfarenhet av arbete med systemstöd för elmarknadsnära processer, till exempel system för insamling eller avräkning.
- God svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- God IT-vana och lätt att lära sig nya IT-stöd
- God kunskap och kännedom om Generisplattformen (avräkning)
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av system- och applikationsförvaltning
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Lösningsorienterad med analytisk förmåga
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström