OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DB Schenker Consulting är ett fristående konsultbolag inom logistik och Supply Chain Management som hjälper företag inom en mängd branscher.
Våra huvudområden berör:
* Supply Chain Design & Strategi
* Effektivisering av transport- och logistikflöden
* Optimering av lagerdesign och analys av automationslösningar
* Senior rådgivning inom Supply Chain Management
Vi ser en ökning av spännande och utmanande uppdrag och söker nu fler kollegor till vårt sammansvetsade team. Vi är stolta över att rekrytera konsulter med hög kompetens, starkt eget driv och en ödmjuk attityd, vilket gör att vi har väldigt roligt tillsammans.
Förutom våra externa kunder utför vi även strategiska uppdrag för DB Schenkers företagsledning i Sverige/Danmark och regional ledning i Tyskland, vilket ger möjlighet till spännande karriärvägar inom DB Schenker om du senare vill gå vidare från konsultrollen.
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Vi söker:
* Managementkonsulter (0-3 års erfarenhet) med intresse för logistik/Supply Chain
* Masterexamen inom relevant område
* Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift
Rollen innefattar att självständigt hantera kunddialog och driva uppdrag från start till avslut enligt kundens förväntningar. Du förväntas hålla presentationer, sälja in dina idéer samt aktivt bidra i vårt bolags affärs- och verksamhetsutveckling.
Vi sätter stort värde på att vara en grupp som kompletterar och stöttar varandra, och söker både profiler med intresse för logistikutveckling, strategiarbete mm, men också profiler med intresse av komplexa analyser och databehandling.
Vad erbjuder vi?
DB Schenker Consulting kännetecknas av att vara snabbfotade med korta beslutsvägar. Vi erbjuder stor möjlighet att påverka sina arbetsuppgifter och arbetsbelastning som gör det möjligt för dig att balansera ditt privatliv med ett högpresterande arbete.
Hos oss medverkar du till att ta fram och utveckla effektiva strategier, processer och lösningar hos våra kunder inom en mängd olika branscher. Du får utmanande uppgifter och chansen att växa inom olika områden inom Supply Chain Management. Vi ansvarar även för att leda DB Schenker Sveriges innovationsutveckling, ett spännande område med fokus på hållbarhet och digitalisering, med framtidens Supply Chain i sikte.
DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion.
Information och ansökan
Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid, med placeringsort Stockholm.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Viktor Åkesson via telefon 0721-41 68 88.
Besök gärna vår hemsida för mer information: www.schenkerconsulting.se eller följ oss på LinkedIn www.linkedin.com/company/schenkerconsulting
Din ansökan med CV, personligt brev och gärna betyg skickas senast 20/3. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!