OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du kunnig inom koncernredovisning och IFRS? Har du en bakgrund från revision, redovisning eller företagsvärdering? Gillar du att arbeta kundnära tillsammans med drivna kompetenta kollegor? Då kan det här vara jobbet för dig!
Arbetet består av att leverera tjänster till våra kunder inom koncernredovisning, IFRS och upprättande av större årsredovisningar till stora och medelstora bolag. Tjänsten innebär att projektleda uppdrag inom affärsområdet Accounting Consultancy Services.På RSM:s kontor på Birger Jarlsgatan i Stockholm blir du en del av ett växande team, som för närvarande är sju personer.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Projektledning av uppdrag
- Kvalificerad rådgivning inom extern- och internredovisning
- Koncernkonsolidering
- Årsredovisningar och delårsrapporter i noterade bolag och riskkapitalägda bolag
- IFRS-konverteringar
- Nedskrivningstester
- Upprättande av förvärvskalkyler
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 4 års erfarenhet inom revision, redovisning och företagsvärdering samt en akademisk examen med relevant inriktning. Du är väl insatt i koncernredovisning och IFRS och är en avancerad användare av Excel och övriga Office-paketet. Som person är du handlingskraftig och självgående. Du är analytiskt lagd med en positiv inställning och ett strukturerat arbetssätt. Kommunikation är naturligt för dig och du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du gillar utmaningar i ovanliga transaktioner och har ett lösningsorienterat professionellt förhållningssätt gentemot kunder och kollegor. Du har lätt för att jobba självständigt såväl som i grupp. Variationen av arbetsuppgifter ställer krav på flexibilitet och en förmåga att driva projekt från start till mål.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar RSM med SJR.Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/). Urval och intervjuer sker löpande och vi ber dig ansöka snarast. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-647 16 03 om du har några frågor.
Om RSM
RSM erbjuder en värld av tjänster inom ekonomi, där det lokala och det globala smälter samman till en helhet. Vi erbjuder ett brettutbud av tjänster som kan skapa stora värden, underlätta våra kunders utveckling och säkerställa att de fattar rätt ekonomiska beslut för sina verksamheter - alltid med den personliga relationen i centrum.
Det finns många goda skäl att arbeta på RSM. Härlig stämning, stimulerande arbetsuppgifter, tydligare väg till delägarskap, generösa förmåner och internationella karriärmöjligheter, bara för att nämna några.
Företagsklimatet på RSM erbjuder en trevlig utmaning för den som vill spänna sin båge och gott om belöningar för den som lyckas i sitt arbete. Att arbeta hos RSM är att arbeta med frihet under ansvar. Du som söker arbete hos oss gillar att driva din egen utveckling - givetvis med full stöttning av oss och med hjälp av moderna arbetsverktyg. Hos oss får du goda möjligheter att bygga upp din egen kompetens när du hjälper våra kunder att förverkliga sina visioner.
Vad är då viktigast för dagens - och morgondagens - toppkonsulter? Att ha kul på jobbet, såklart! Vägen dit går via nöjda kunder, som i sin tur skapas av nöjda medarbetare. Därför är vårt mål att bli Sveriges Bästa Arbetsplats och vi är redan certifierade som Great Place to Work. Vi tror att du som medarbetare kommer trivas bra hos oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88