Manager Accounting Service Center

Manager Accounting Service Center

Arbetsbeskrivning

Vi söker en inspirerande och engagerad ledare till vårt Shared Service Center.

Teamet ansvarar för redovisning och löneadministration till ett flertal av våra nordiska bolag. 

Om rollen
Du kommer att ha ett helhetsansvar för den interna och externa redovisningen samt även för bokslutsprocessen och löneadministration. Detta innebär både strategiskt och operativt arbete, förbättrings- och digitaliseringsprojekt samt processutveckling inom avdelningen.

I arbetet ingår arbete med bokslut, rapportering till koncernen och ansvar för upprättandet av årsredovisningar samt inkomstdeklarationer. Du är delaktig i arbetet med löpande bokföring, redovisning och tar fram olika analyser och rapporter vid behov.

Rollen innebär personalansvar för 8 medarbetare och du rapporterar till Regional Finance Manager för affärsområde Nordic. Det kommer vara stort fokus på att utveckla och coacha teamets medlemmar.   

Du kommer att vara placerad i Värnamo med möjlighet att jobba viss tid hemifrån. 

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

- Säkra att redovisning, bokslut, rapportering och lönearbete håller hög kvalitet, är korrekt och följer gällande lagar och regler och har väl dokumenterade avstämningar
- Upprätta månads- och årsbokslut
- Ansvara för moms, skatteredovisning, årsredovisning och deklarationer
- Intern- och extern rapportering
- Leda och utveckla teamet
- Initiativtagande och drivande i förändringsprocesser tillhörande ekonomifunktionen
- Delta i eller driva koncernövergripande utvecklingsprojekt


Om dig
Vi söker dig med erfarenhet och förståelse för redovisningsarbete men framför allt har du en bra förmåga och tycker det är roligt att leda, utveckla och motivera andra för att skapa engagemang och delaktighet.  

Du har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. Tidigare arbetserfarenhet kan ha varit som redovisningschef eller till exempel från arbete på en revisionsbyrå.

Det är viktigt att du har bra kommunikationsförmåga på engelska eftersom mycket av den löpande kommunikationen inom koncernen sker på engelska. Du får gärna ha erfarenhet av Jeeves.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du ser helheten, har en bra analytisk förmåga och drivs av att förbättra och utveckla arbetssätt och processer.



Kontaktuppgifter och ansökan
Om du har frågor om jobbet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Helena Häger, Regional Finance Manager BU Nordic, helena.hager@bufab.com.

Varmt välkommen med din ansökan som vi önskar senast den 19 september.   




About Bufab
Today, the Bufab group has over 1900 employees and 65 wholly owned subsidiaries in 29 countries. Our employees are what makes our success. We offer freedom, responsibility and development opportunities in an international environment and in a company characterized by entrepreneurs. At the same time, we maintain a lot of the company's family feeling that we have had since we were founded in 1977. Read more about us at www.bufab.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekonomiavdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Liknande jobb


Avtalsekonom inom Finans ICA Sverige

Avtalsekonom inom Finans ICA Sverige

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024