Manager B2B Service

Manager B2B Service

Arbetsbeskrivning

En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa hållbara lösningar för våra kunder.
Huvudsyftet med rollen som Manager B2B Service är säkra att Kundservice och de affärsområden som använder Vattenfalls Kundservice har tydliga gemensamma mål och samarbetar på ett effektivt sätt för att nå dessa. I rollen ingår, förutom ledarskap, att leverera och utveckla B2B Service-tjänsten för våra företagskunder. Personalansvar för såväl chefer som specialister ingår. Du rapporterar till Director Billing & IT och ingår i dennes ledningsgrupp.


Huvudsakliga ansvarsområden
• Chef- och medarbetarutveckling
• Styra verksamheten mot uppsatta affärsmål samt ansvara för budget och personal
• Säkra en proaktiv, konstruktiv och positiv dialog med våra uppdragsgivare
• Medverka i uppstart av nya initiativ och säkra att rätt personer från Kundservice involveras och tar ägandeskap
• Medverka och driva vissa delar av det årliga budget- och målkortsarbetet
• Eskaleringspunkt för våra uppdragsgivare


Din profil
I den här rollen ser vi en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med att jobba med många människor i olika roller. Du kan snabbt sätta dig in i olika affärsutmaningar och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har en gedigen ledarerfarenhet och är dessutom van att leda och utveckla chefer.
• Universitetsexamen inom ekonomi eller teknik (meriterande)
• Erfarenhet av Energibranschen (meriterande)
• Erfarenhet av att arbeta i eller med kundserviceverksamhet eller försäljning mot företagskunder (meriterande)
• 5-7 års relevant arbetserfarenhet varav minst 2 år som chef över chefer
• Erfarenhet av medarbetar- och ledarutveckling
• Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
• Resultatorienterad och affärsinriktad
• Mycket god kommunikativ- och samarbetsförmåga
• Strukturerad och stark planeringsförmåga
• Flytande svenska och engelska
På Vattenfall Kundservice Norden är vi övertygade om att framgång byggs genom mångfald och inkludering. Vi tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!


Placering: Umeå
Omfattning: Heltid
Period: Snarast
Ansökan: Sista ansökningsdag är 9 jan 2022.


För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Karin Lauritz karin.lauritz@vattenfall.com För mer information om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare, Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com.
Fackliga representanter för denna tjänst är: Shariar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


Head of Business Operations

Head of Business Operations

12 september 2024

12 september 2024