OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag! Adeccos kontor i Sundbyberg söker omgående en Manager Business Support för uthyrningsuppdrag hos en av våra kunder i Solna.Den huvudsakliga uppgiften är att ansvara för kunder i ett speciellt segment samt aktivt arbeta med att utöka detta avtalssegment.Prospekteringsarbetet utgår från en tydlig kartläggning av det svenska näringslivet och på detta sätt identifieras de företag som har potential, vilja och förmåga att ingå ett för alla parter lönsamt avtal.Avdelningen kommer att agera på ett för branschen nytt sätt i högt tempo, resultat -fokuserat och med tydligt definierad målbild.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar .Personalansvar för Business Supportteamet bestående av 4 Business Support, 1 Financial Accountant samt 1 Analysfunktion.. Aktivt driva teamet mot ständig förbättrat resultat , ökad effektivitet och maximera säljtid för avdelningens säljare.. Sätta mål för Business Supportteamet och enskilda medarbetare och kontinuerligt följa upp på individnivå.. Planera och genomföra mål- och utvecklingssamtal.. Säkra att Business Supportteamet har den information och de verktyg de behöver för att stötta enhetens Account Managers i syfte att maximera säljtid..Framtagande av beslutsunderlag.. Fungera som enhetens kravställare.. Utifrån analys av enhetens försäljning föreslå och implementera aktiviteter och åtgärder.. Vara enhetens representant i funktionella forum.. Optimera användandet av enhetens totala resurser.. Värdera och driva sponsringsprojekt i samarbete med Marknadsavdelningen.. Säkerställa lokal närvaro och koordinera med Marknadsavdelningen.. Ansvara för enhetens kommunikations och aktivitetsplan.Vi önskar att Du har följande kvalifikationer och egenskaper .Affärsmässigt drivande . Proaktiv och Självgående . Resultat/Lönsamhets fokuserad . Lösningsorienterad . Engagerad . Förändringsbenägen . Ledarerfarenhet . Utbildning på högskolenivå el motsvarande inom marknadsföring, ekonomi och/eller försäljning .Utbildning inom Ledarskap är meriterande . Erfarenhet från försäljningsverksamhet . Dokumenterad erfarenhet från att driva och genomföra projekt .Dokumenterad god administrativ förmåga samt goda kunskaper i Officepaketet . Utåtriktad och lätt att skapa nya kontakter .Ej Konflikträdd . Tydlig kravställare .Duktig förhandlare . Stresstålig - klarar av att hålla många bollar i luften . Förmåga att prioritera - starkt logistiskt tänkande . Förmåga till kommersiella bedömningar grundade på adekvata analyser . Vill du söka tjänsten är du välkommen att registrera dig på Adeccos hemsida på www.adecco.se och söka via den.