Manager Customer & Sales Stockholm

Manager Customer & Sales Stockholm

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.

Samhället står på randen till en energirevolution. E.ONs roll är att hjälpa konsumenter, företag och städer att distribuera och använda energi på smartast möjliga sätt. Det gör vi genom innovation, engagemang och ansvarskänsla. Och framför allt – vi gör det tillsammans!

Om tjänsten
Inom Customer & Sales erbjuder vi energilösningar för den hållbara staden med fjärrkyla och fjärrvärme som bas. Vi har ett helhetsansvar både för vår befintliga kundbas, där vi jobbar med lojaliserande kundvård och merförsäljning, och för att skapa tillväxt genom nya kundrelationer. Vi är ett team som sitter utspritt över Malmö, Norrköping, Örebro och Stockholm och viktigt för oss är att vi arbetar tillsammans och fortsätter att utveckla och stötta varandra – tillsammans blir vi starkare!

Som Manager Customer & Sales i Stockholm bär du ett lokalt affärsansvar inom enheten. Utöver ett samlat kundansvar och merförsäljning till framförallt B2B kunder i Stockholm kommer du att arbeta med enhetens och teamets tillväxt av fjärrvärme- och kylaffären samt merförsäljning av E.ONs samlade portfölj av erbjudande för en hållbar stad, till exempel mobilitetslösningar och solceller. Du kommer att ha en betydelsefull roll i vårt strategiska arbete med att bidra till en hållbar statsutveckling och tillsammans med våra specialister utveckla relationer på den lokala arenan.

Du kommer att ansvara för ett team på 9 kunniga medarbetare, men samverkar med betydligt fler inom E.ONs organisation i Stockholm och på andra orter för att kunna utföra uppdraget och vara en del av den totala leveransen till våra kunder. Du kommer också att ingå i ledningsteamet för Customer & Sales där du i samarbete med kollegorna tar ett engagerat ansvar för utvecklingen av enhetens verksamhet.
Tillsammans med kollegor från andra enheter kommer du även ingå i ett lokalt ledningsteam för Stockholm, som tillsammans driver den strategiska agendan för Stockholmsverksamheten.

Vi utgår idag från vårt kontor i Upplands Väsby, men kommer från maj 2022 att flytta in i nya kontor i Frösunda.

Vem är det vi hoppas vill bli vår nya ledare?
För att vara framgångsrik och trivas i rollen har du med dig erfarenheter från tidigare roller inom ledarskap, kanske inom energi- eller fastighetsbranschen, men vi ser också positivt på om du kommer från en annan teknisk bransch och kan lära oss ett och annat. Vi söker dig som har ett värderingsbaserat ledarskap som får teamet att nå uppsatta mål och skapa resultat men även erfarenhet från förändringsarbete och fokus på feedback för att ge förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och växa.

Troligtvis är har du en bakgrund, ett stort driv och engagemang för säljarbete och en förmåga att identifiera och skapa affärer som gagnar såväl E.ON som våra kunder. Du har erfarenhet av att arbeta i en kundnära verksamhet med fokus på att skapa långsiktiga och uthålliga kund- och partnerrelationer. Självklart har du, precis som vi, ett stort intresse för hållbarhetsfrågor!

Som person är du självreflekterande, resultatfokuserad och öppen för förändring och utveckling. I din ledarroll främjar du samarbete över gränser och har en god förmåga att hantera situationer som präglas av osäkerhet och oklara förutsättningar. Du agerar kundorienterat och affärsmässigt samt är en god kommunikatör som inger förtroende och är en god förebild för omgivningen.

Välkommen att söka och vara med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 19 oktober och intervjuer kommer att påbörjas därefter.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Elin Lund, +46 703 880386

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778



Kontraktstyp: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid
Företag: E.ON Energiinfrastruktur AB

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energiinfrastruktur AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 oktober 2021

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 december 2024

Sales Manager

Sales Manager

20 december 2024

19 december 2024